KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 3, 2008

PERBANDINGAN ANTARA 2 MAJLIS

tranungkite

Malam tadi telah berlansung 2 majlis Perhimpunan Anak-Anak Kelantan Di Perantauan. Satu dengan Perdana Menteri di stadium Juara, Bukit Kiara Kuala Lumpur. Majlis ini dianjurkan oleh Maufatakat Majlis Kemajuan Kelantan (MKK). Di laporkan TV juga ada membuat siaran langsung majlis berkenaan.

Dan satu lagi di Hotel Nikko, di Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Majlis yang dimaksudkan itu ialah Perhimpunan Anak-Anak Kelantan Perantauan dengan MB Kelantan, TuanGuru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

aMSO melaporkan bahawa perhimpunan PERANTAU anjuran BN, kehadiran majlis malam tadi tidak begitu memuaskan. Khabarnya penganjur menganggarkan 5,000 orang yang bakal hadir tetapi ternyata di dalam dewan hanya kira-kira 2,220 orang sahaja. Banyak kerusi kosong. Bas juga disediakan untuk mereka yang tinggal di luar Kuala Lumpur.

Jika dilihat kepada kehadiran itu ia menunjukkan majlis malam tadi tidak berjaya dan mengecewakan penganjur. Apa lagi jika diambil kira majlis itu dihoskan sendiri oleh seorang Perdana Menteri. Dalam keadaan sekarang tidak seharusnya majlis dihadiri Perdana Menteri terdapat kerusi kosong.

aBerbeza benar dengan suasana di Hotel Nikko di mana dianggarkan tak kurang 5 ribu orang yang hadir dan ramai pula yang gagal untuk memasuki dewan keraa telah kehabisan kerusi kosong. Seperti acara-acara TG Nik Aziz yang lain, tiada liptan untuknya di mdia eletronik dan media arus perdana kecuali disiarkan di alam siber melalui ipglobal.tv.

Berikut ialah diantara doa Tuan Guru Nik Aziz:

“Wahai Tuhan, mana mana ore yang mempunyai niat jahat terhadap agama Kamu. Tolonglah belo kami supayo kami dapat belo mereko, ataupun Kamu sendiri bertindak sebagaimano Kamu bertindok kepado askar askar bergajah dan lemparkan mereka itu dengan batu daripada Sijjil dan jadikan mereka itu hancur lebur”

Berikut pula ialah catatan Dolah di ruangan komentar di TKO.

assalamualaikum semua,

saya baru balik dr hotel nikko...dengar tok guru bagi amanat pilihanraya..
di akhir ucapan, tok guru bacakan surah Al-Fil dan kupas bagaimana Allah hancurkan tentera bergajah abrahah.

Abrahah ini dtg dr yaman (selatan mekah)...sbgmana yg kita maklum...yaman ni negara padang pasir..mana ada gajah. so kira kaya la kerajaan abrahah ni...boleh import gajah..unta tengok pon takut. dia jeles tengok mekah ni ekonomi pesat so decided nak conquer. waktu nak pegi serang mekah ni, tentera dia dok sembelih unta2 abdul mutallib (datuk kpd Rasulullah SAW). abdul mutallib pon jumpa abrahah tanya kenapa sembelih unta2 dia. abrahah tanya sapa ko? abdul mutallib ckp aku ketua mekah ni. abrahah tnya kenapa ko tak defend mekah, sibuk pasal unta pulak. abdul mutallib jawab unta aku punya...mekah ni ada Tuannya..Diala yg akan Jaga.

So tok guru pon berdoa ya Allah, kami diserang dari pelbagai sudut dan ketika, dan kami dah tak kuat nak pertahan agama Engkau, maka kami serahkan pada Engkau untuk Pertahankan AgamaMu.

meleleh air mato ambo...takbir!!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive