KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 4, 2008

AMANAT DOLLAH AHAD INI


PUTRAJAYA 2 April – Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan menyampaikan amanat kepada kepimpinan bahagian dari seluruh negara pada Majlis Penerangan UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Ahad ini.

Ia merupakan pertemuan tertutup pertama Perdana Menteri dengan kepimpinan akar umbi parti selepas Pilihan Raya Umum ke-12 pada 8 Mac lalu.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib ketika dihubungi Utusan Malaysia malam ini mengesahkan program tersebut antara lain akan membincangkan tentang hala tuju parti dalam tempoh lima tahun ini.

‘‘Kita sedang menyusun senarai jemputan, buat masa ini saya tidak dapat mengulas lanjut kerana persediaan sedang diatur untuk menjayakan majlis ini,” katanya di sini.

Seminggu lalu, Abdullah mengadakan pertemuan dengan para perwakilan badan perhubungan UMNO negeri-negeri yang antara lain mahukan mereka berusaha memulihkan kembali sokongan rakyat kepada parti selepas pencapaian merosot Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum baru-baru ini.

Abdullah juga pada pertemuan itu mahu wakil rakyat UMNO dan kepimpinan parti meliputi peringkat cawangan dan bahagian turun padang lebih kerap untuk meneliti dan menyelesaikan masalah rakyat.
BN yang ditunjangi UMNO pada Pilihan Raya Umum ke-12 menerima tamparan teruk apabila buat pertama kali sejak gabungan yang ditubuhkan pada 1974 dari Perikatan gagal memperoleh majoriti dua pertiga.
Parti pemerintah itu hanya kurang lapan kerusi daripada 148 kerusi Parlimen yang diperlukan untuk membentuk kerajaan yang selesa.

Selain gagal meraih dua pertiga, BN turun kehilangan Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Kedah, gagal merampas kembali Kelantan dari Pas serta hanya memperoleh satu kerusi daripada 11 kerusi Parlimen yang ditandingi di Wilayah Persekutuan.

Sementara itu, sumber parti memberitahu, Abdullah akan ke Sarawak Jumaat ini sebelum menemui kepimpinan BN Sabah pada Isnin. -- utusan.com.my

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive