KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 4, 2008

Musnahkan sistem kerajaan, Mahathir perlu dibicarakan


(...) Ezam, dalam kenyataannya berkata pendedahan UN Special Rapporteur, Dato' Param Cumaraswamy di dalam akhbar The Star, hari ini jelas menunjukkan bagaimana Tun Mahathir terlibat dalam memusnahkan sistem kerajaan di Malaysia.

Katanya, biarpun hampir keseluruhan rakyat sebulat suara bersetuju bahawa sistem kerajaan telah dicemari dengan amalan rasuah, berdasarkan keputusan pilihan raya umum lalu, kesalahan amalan rasuah ini tidak boleh diletakkan ke atas PM, Abdullah Ahmad Badawi semata-mata .

"Ini kerana, kelemahan yang berlaku di bawah pentadbiran beliau (Abdullah) bukan terjadi dalam masa semalaman, tetapi diwarisi dari pentadbir sebelumnya. Sehubungan itu, Tun Mahathir sewajarnya disalahkan ke atas krisis yang berlaku dalam bidang penghakiman, polis dan BPR," tegas beliau.

Malah, tambah Ezam adalah tidak menghairankan badan seperti BPR bertindak tidak relevan sebaliknya menjadi 'kedai dobi' untuk pengamal rasuah membersihkan nama mereka.

Oleh itu, tegas beliau Gerak sebagai badan bukan profit dan NGO anti korupsi yang prihatin terhadap kesejahteraan rakyat Malaysia menyokong penuh kenyataan Param untuk menyiasat dakwaan terhadap Tun Mahathir. more...

1 comments:

Putra IJ80 said...

Pepatah ada mengatakan , kalau jumpa K....g dgn ular,bunuh dia dulu.
maksudnya,ular membelit dan berbisa,tidak begitu bahaya,jika dibandingkan nya.
Kita lihat 3 PM sebelum Mahathir,i.e Tunku A.Rahman,Tun Razak dan Tun Hussein,UMNO kekal sebagai UMNO dimana ahlinya terdiri dari org Melayu(Islam).
Hanya dizaman Mahathir keahlian UMNO diluaskan kepada bumiputra termasuk peribumi Sabah dan Serawak.
Berpunca dari sinilah UMNO jadi kelangkabut,bilamana gulungan yang setaraf dengan ular tadi(malah lebeh bahaya dari ular)melakukan kerosakan menghalalkan cara untuk kepentingan kaum dan dirinya.
Najib,Hishamudin malah PM yg ada hari ini sukar utk memulihkan kerosakan UMNO akibat daripadanya.

Posting terkini

Blog Archive