KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 9, 2008

LAGI SALAH PENYOKONG PUNCA BN KALAH

Utusan Meloya - Bilangan besar undi rosak yang dicatat di beberapa kawasan pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dipercayai menyumbang kepada kekalahan calon-calon Barisan Nasional (BN).

Analisis terhadap jumlah kertas undi rosak yang dikesan di kawasan terbabit didapati melebihi majoriti yang diperoleh calon parti pembangkang yang menang.

Ia menunjukkan kemungkinan wujud perbuatan mensabotaj dalam kalangan penyokong dan ahli BN sendiri antaranya di negeri Kedah, Perak dan Selangor yang berjaya ditawan pembangkang.

Di Kedah, Parlimen Padang Terap yang dimenangi calon Pas mendapat majoriti sebanyak 369 undi menewaskan calon BN dengan kertas undi rosak yang direkodkan adalah sebanyak 770 undi.

Parlimen Sik yang juga dimenangi calon Pas mencatatkan jumlah undi rosak yang tidak banyak beza dengan majoriti iaitu 505 undi berbanding majoriti 481 undi.

Tiga kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi Pas iaitu Bukit Lada pula mencatatkan 395 kertas undi rosak berbanding 208 majoriti manakala Jeneri dan Tanjong Dawai masing-masing mencatatkan jumlah kertas undi rosak sebanyak 251 dan 618 berbanding majoriti 167 dan 79 undi. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive