KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 15, 2008

SIJIL KURSUS NIKAH ADA TARIKH LUPUS

Bharian - Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) merancang menetapkan tempoh sah sijil kursus asas praperkahwinan kepada tiga tahun berbanding sepanjang hayat sebelum ini.

Penolong Pesuruhjaya Pendaftaran Nikah Cerai Dan Rujuk JHEAT, Shukri Faiz Jusoh, berkata tempoh yang terlalu lama menyebabkan matlamat asal kursus bagi melahirkan pasangan yang berilmu dan memahami ilmu agama gagal dicapai.

Katanya, tempoh terlalu lama menyebabkan pasangan kerap terlupa ilmu yang dipelajari ketika berkursus sehingga menyebabkan mereka gagal mengamalkan ilmu itu secara berkesan dalam perkahwinan mereka. more...
No2umno - Sijil nikah dah macam Roadtax atau lesen P. Kalau tak ambil lesen penuh, kena masuk ujian balik... ada tempoh untuk renew. Kalau selepas ini sesiapa yang cuba menjadi suami yang untuk lebih dari seorang wanita. Anda perlu kursus semula atau cara mudah adalah untuk kawin kali ke 2 dalam tempoh 3 tahun pertama. Kononnya untuk melahirkan pasangan yang berilmu. Dalam tempoh kursus yang singkat boleh bagi ilmu untuk 3 tahun. Lepas tu lupa. ILMU penting....tapi amal tak amal, diorang tak tanya .

Emak bapak aku dulu pun tak kursus.....sampai sekarang tak cerai berai.....Aman je.

Sijil nikah aku dah lama expired......maknanya kalau sekali lagi, aku kena pergi kursus dan bayar yuran. Hehhhh......ada kawan wak yang dah ada dua tu ....... ingat ingat lah....kena kursus sebelum tambah jadi 3. Tak boleh la sebut nama, kang kecik hati nya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive