KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 24, 2008

PM perbodohkan rakyat Malaysia ?

cinaislam - Pertikaian mengenai status Pulau Batu Putih yang berlarutan selama 28 tahun akhirnya diputuskan hari ini oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) di sini dengan menyerahkan kedaulatan pulau tersebut kepada Singapura.

Dalam penghakiman kira-kira sejam 45 minit itu, ICJ turut memutuskan bahawa Middle Rocks yang terletak kira-kira 0.5 batu nautika di selatan Pulau Batu Putih menjadi milik Malaysia manakala status satu lagi bentuk maritim iaitu South Ledge akan menjadi milik negara di perairan mana pulau itu terletak.

Itulah keputusan mengejutkan dan yang memeningkan kepala rakyat negara malaysia yang cintakan kedaulatan walaupun seinci tanah milik negara kita pantang jatuh ke tangan negara asing.

Namun menyedih, rasa marah dan seolah diperbodohkan oleh PM, katanya dengan mudah dengan meminta semua rakyat Malaysia terutama penduduk Johor menerima keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) yang memutuskan Pulau Batu Putih milik Singapura. Mudah untuk diucapkan namun pahit kenyataannya.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

kebodohan pemerintah umno yg tdk tau menjaga tanah air sendiri, adalah punca mengapa tanah kita pulau batu puteh dicuri singapura..well done umno! menggadai tanah, menjual maruah bangsa. 51 years and still counting.

Posting terkini

Blog Archive