KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 17, 2008

MB Selangor sudah bersemangat

TERKINI - Sekembali nya MB selangor bersama Anwar Ibrahim dari Dubai, telah mengubah sikap TS Khalid Ibrahim. Beliau kelihatan lebih berani mengutuk sinis terhadap kerajaan pusat dan berani menjawab soalan wartawan dengan cara kelakar serta tajam. Kelakar jugak. Korang tengok di dalam artikel yang lepas .... di dalam Harakah

"Jika negeri Pakatan Rakyat diserahkan semua hasil Petronas, saya sendiri boleh buat kira-kira itu," tegas beliau. - Harakahdaily
Kemudian tentang JKKK yang dilantik oleh Kerajaan Pusat dan seterusnya Pemecatan Pengarah Muzium Selangor.

Dan hari ini beliau cerita tentang minyak pula ....

first 100 days khalid ibrahim interview 160608 04'Minyak naik RM1, potong elaun 5sen'
malaysiakini - [...] “Kalau (kerajaan pusat) naik RM1, potong (elaun) 5 sen, maknanya rakyat tidak berapa pandailah. Ataupun kerajaan tidak berapa pandailah,” kata menteri besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau menyifatkan pemotongan elaun keraian dan perbelanjaan berhemah sebagai kesan “malu alah” kerajaan pusat kepada rakyat kerana menaikkan harga minyak.

“Sekarang kerajaan naikkan (harga) minyak dan malu alah, (kemudian) baru putuskan agar pegawai dan menteri-menteri potong gaji.

"Potong gaji, sedikit. Habis potong (semua) gaji bagi pada rakyat pun, rakyat kena potong RM7 hingga 8 bilion. Potong gaji semua menteri-menteri itu tidak sampai RM200 juta,” katanya dalam wawancara khas di kediaman rasminya di Shah Alam, Sabtu lalu.

Menurut wakil rakyat Ijok lagi, kerajaan persekutuan sepatutnya mengambil kira pelbagai pilihan yang ada sebelum membuat keputusan.... selanjutnya.
Gua suka tengok gelagat baru MB selangor sekarang. Kalau tak bercakap, UMNO ambil kesempatan. Rasa macam ada suntikan semangat dari DS Anwar Ibrahim. Apakah suntikan itu sehingga menjadikan beliau bertambah berani? ..... Nampak menyakinkan. Wak suka tengok je.

1 comments:

Anonymous said...

kajang utama dah dapat bekalan air 20m cubic pertama di bayar oleh KDEB,bermula 1st.june.hari ni aku dapat bil....lega syok giler!....terimakasih pr...price reduce!.sokong bn...semua benda naik!.yg sokong bn kat kajang utama dpt berkat kami yg sokong pr...tapi kami dpt tempias bala dari mereka....minyak naik!!!

Posting terkini

Blog Archive