KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 17, 2008

Utusan Malaysia diboikot kerana sebar sentimen perkauman: MB Perak

Bhairan - Kempen Boikot Utusan Malaysia’ oleh kerajaan Pakatan Rakyat Perak disebabkan kecenderungan akhbar itu memainkan sentimen perkauman pada berita yang dilaporkannya, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Sehubungan itu, katanya, menjadi tanggungjawab kerajaan negeri untuk menghentikan langganan akhbar itu yang boleh menyebabkan tersebarnya sentimen perkauman di kalangan rakyat Perak.

“Jika kita biarkan rakyat Perak membaca Utusan Malaysia, mereka akan jadi lebih perkauman. Adalah menjadi kewajipan kerajaan sekarang untuk menyekat sebarang sentimen kaum.

“Kerajaan tidak boleh membiarkan itu. Sebarang akhbar...dalaman, dari luar atau internet yang menyebarkan perkauman, menjadi tanggungjawab saya menyekatnya,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau ditanya seorang pemberita sama ada tindakan memboikot akhbar itu satu bentuk diskriminasi sedangkan sebelum ini beliau mendakwa kerajaan Pakatan Rakyat Perak tidak akan membenarkan (tolerate) sebarang bentuk diskriminasi di negeri ini.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive