KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 17, 2008

Harga ayam RM8 sekilogram berpatutan KEPALA HOTAK KO!

cursingmalay - [...] Kalau harga ayam naik RM8,tu maknanya ayam dah naik RM2.50 satu kilogram (aku beli biasanya Rm4.50-RM5.50 sekilogram) jika secara averagenya ayam seberat 1.2kg.

Harga lama ayam = RM6.60
Harga baru ayam = Rm9.60
(purata ayam seberat 1.2 kg)

Perbezaan harga kat situ dah RM3.Jadi biasanya ayam ni kalau dijual kat kedai dipotong jadi 8 bahagian,jumlah value 1/8 ayam tersebut ialah Rm1.20.Kalau kita tengok kat situ nampak still murah lagi tapi sedar tak kita kedai2 nasi ayam semua dah terpaksa naikkan harga 50 sen.

Hari tu aku pegi makan Kenny Rogers dengan member aku,biasa aku makan 1/2 ayam.Dulu harga dia RM18.90.Sekarang ni dah jadi RM25.50.Kalau aku ambik quarter,dulu harga dia RM12.90,sekarang dah jadi RM15.90.Terpaksa la aku ambik quarter je.Tanye minah waiter tu,bila naik ni?Dia kata awal bulan 5 aritu.Aku kalau ikut nak blah je la,dah tak value for money lagi

Aku sedih sebab ada 3 benda:

1)Aku suka makan ayam

2)Kerajaan kita "genius" dan "sangat prihatin" dengan kebajikan rakyat bila diorang announce kenaikan tu "munasabah"... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive