KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 6, 2008

Ahli PAS kecewa dengan himpunan PROTES

tranungkite | Perhimpunan PROTES pada hari ini umpama bertukar menjadi Fun Fair apabila tidak mencapai matlamat yang di kehendaki. Ramai orang terutama ahli-ahli PAS sangat kecewa dengan perubahan dan perhimpunan pada kali ini. Apatah lagi mereka datang dari jauh seperti Kedah, Pulau Pinang dan Terengganu.

Suasana awal perhimpunan PROTES hari ini tidak seperti yang dijangkakan. Jalan-jalan raya tidak disekat seperti yang berlaku pada himpunan Bersih sebelum ini. Tidak seperti yang diwar-warkan oleh berita semalam. Semacam polis memberikan lesen tak bertulis untuk perhimpunan pada hari ini.

Ramai ahli PAS terutamanya Pemuda datang dengan semangat berkobar-kobar untuk membantah kenaikan harga minyak . Mereka sanggup bermalam di Masjid dan Stadium untuk menyertai himpunan membantah kenaikan harga minyak pada hari ini. Walaubagaimanapun ramai yang balik awal kerana mungkin tidak merasa selesa dengan program yang sedemikian rupa. Selepas tengahari padang mula kosong dan tempat duduk penonton pun semakin jarang.

Apa yang aku tahu sebelum program persembahan muzik underground ataupun 'gigg' di tiadakan selepas PROTES dan Pemuda PAS bertolak ansur. Sebab ia nyata menjejaskan imej PAS sebagai gerakan Islam. Cuma aku dah berasa agak ganjil bila ada 'set band' kat atas pentas sejak awal pagi tadi. Ternyata muzik 'underground' tetap jugak diadakan. Walaupun pada aku senikata yang dibawa baik tapi muzik nya langsung tidak membawa suara kemarahan rakyat. Apatah lagi suara langsung tak kedengaran. Hanya muzik yang ntah pape..... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive