KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 6, 2008

Dalam Protes ada Protes

ruzaimiramza | Saya melihat usaha untuk mengadakan protes ini di Stadium Kelana Jaya adalah usaha yang rasional kerana ini merupakan saluran terbaik untuk menyuarakan rasa tidak puas hati dengan kerajaan sekarang tanpa melibatkan khalayak yang mungkin tidak bersetuju dengan agenda protes kali ini.

Tambahan pula, protes ini berlangsung sepanjang hari, bermula jam 9pagi sehingga lewat malam, jadi sekiranya ianya diadakan di perkarangan KLCC, nampaknya perniagaan dan perjalanan orang ramai akan terganggu selama satu hari suntuk. Berkenaan hal permit, percanggahan pendapat menyaksikan perbincangan mengenai isu ini bergerak dalam arah yang tidak ada titik pertemuan, maka tindakan ‘mengikut’ saranan pihak polis supaya protes ini diadakan dikawasan terkawal seperti stadium adalah tepat.

Apa yang menarik daripada protes ini sehingga artikel ini ditulis, pelbagai ‘acara’ yang tidak dirancang telah berlaku yang boleh mengalihkan pandangan umum daripada tujuan sebenar demonstrasi sihat ini diadakan. Saya merujuk hanya kepada laporan malaysiakini memandangkan umum melihat malaysiakini sebagai sumber yang paling boleh dipercayai.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive