KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 6, 2008

JAM 4 PTG: 10,000 Banjiri Stadium MBPJ; Lebuhraya Menuju Kelana Jaya Sesak

SK | Kemaskini perkembangan di Stadium MBPJ Kelana Jaya, lebih 10,000 orang berhimpun di padang stadium kecil itu dan kesesakan lalulintas di semua lebuhraya dan laluan menuju Kelana Jaya menunjukkan jumlah tersebut akan berganda menjelang jam 6 petang.

Ketika berita ini ditulis, beberapa pemimpin-pemimpin kanan Pakatan Rakyat tiba di lokasi Protes Sejuta Rakyat. Kehadiran Naib Presiden KeADILan Azmin Ali dan Naib Presiden Pas Mohammad Sabu menjadi tumpuan pada petang tadi, disambut dengan sorakan dari para hadirin.

Keadaan kekal tenang dan meriah tanpa kehadiran Unit Simpanan Persekutuan (FRU).

Penyelaras Protes Tian Chua, yang juga Ketua Penerangan KeADILan berkata Protes Sejuta Rakyat berjalan dengan aman tanpa sebarang kejadian tidak diingini.

“Kesemuanya bergerak dengan lancar dan aman dan ini menunjukkan kita boleh menguruskan perhimpunan gergasi sebegini dengan tersusun dan cukup berdisplin,” kata Tian Chua.

Program Protes Sejuta Rakyat pada semalam malam akan menampilkan Ketua Umum KeADILan Anwar Ibrahim, Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim, Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Pulau Pinang Lim Guan Eng dan Menteri Besar Perak Mohammad Nizar Jamaluddin.

Tian Chua yang juga berada di lokasi protes menambah, para peserta Protes Sejuta Rakyat memberi respon yang sangat baik dan ini menunjukkan bahawa dakwaan perhimpunan aman sebegini boleh mencetuskan huru-hara sudah tidak berkesan.

“Rakyat marah, tetapi rakyat matang. Ugutan pihak berkuasa dan taktik menakut-nakutkan rakyat sudah tidak boleh digunakan lagi, bahkan sepatutnya ia tidak boleh digunakan sama-sekali,” katanya dan beliau optimis sambutan rakyat akan semakin hebat menjelang malam nanti.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive