KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 23, 2008

Percubaan Usang Khir Toyo Untuk Memecahkan PAS

malaysiawaves | ...Malangnya, pengaruh Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Pas, melalui Setiausaha Agungnya, Kamaruddin Jaafar, telah menggagalkan usaha tersebut. Saya yakin selagi Datuk Seri Anwar Ibrahim memainkan peranan penting dalam Pakatan rakyat, muzakarah tersebut tidak akan memberi sebarang kesan.”

Jelas sejelasnya, Khir Toyo sedang cuba untuk memecahbelah perpecahan PAS. Saya nak tanya Khir Toyo, adakah logik keputusan untuk menubuhkan kerajaan campuran terletak hanya di tangan Setiausaha Agung sahaja?

Untuk pengetahuan Khir Toyo, keputusan untuk tidak mengadakan kerajaan dengan UMNO di Selangor terletak di tangan AJK PAS Pusat dan Majlis Syura dan bukannya Setiausaha Agung.

Tugas Dato’ Kamaruddin Jaafar hanyalah untuk MENGUATKUASA keputusan yang telah diambil oleh parti. Itu sahaja.

Dan hakikatnya, walaupun didesak oleh Dato Hasan Ali, Presiden PAS sendiri Tn Guru Haji Abdul Hadi Awang menolak pelawaan UMNO dan menghalang Dato Hasan Ali dari menjalin hubungan dgn UMNO di Selangor.

Itulah sebabnya kerajaan campuran PAS-UMNO tidak menjadi kenyataan di Selangor.

Kita tak dengar pulak Tajol Rosli menuduh Kamaruddin Jaafar sebagai penghalang kepada kerajaan campuran di Perak. Ini kerana pelawaan UMNO ditolak mentah-mentah oleh Ustaz Ahmad Awang. Ustaz Ahmas Awang tahu beza yang mana kaca yang mana intan.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

SEKARANG ANDA ANTAR KAN PENDAPAT ANDA...BETUL KE TOYOK NI TGH GILA DAN MEROYAN KERNA TAKDA PUBLISITI?

-YA
ATAU
-TIDAK

Posting terkini

Blog Archive