KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 26, 2008

Shaiful di kesan berada di PWTC dan ulangan rampasan kuasa

chegubard | ....Tetapi kini berbeza... persaingnya kini DSAI telah jauh ke depan... kemungkinan DSAI mengambil alih kerajaan hampir 'terang'. Apa yang lebih mencemaskan Najib ialah DSAI atau tidak pun orang - orang dikalanganya seperti memiliki bukti banyak 'jenayah' beliau, isteri dan kawan rapatnya. Jika DSAI dibenar duduk sebagai no. 1 bukan sahaja karier politiknya mati tetapi risiko menghabiskan sisa hidup dibalik geriji besi juga wujud.

Sesuatu perlu dilakukan ! Dia (Najib) bernasib baik kerana saki baki konspirator lama ada di tampuk kuasa tertentu.

Musa yang menjadi tukang usung tilam (dalam skrip 1998) yang pernah mengaku dalam mahkamah mampu bercakap bohong demi arahan tugas kini sudah menjadi Ketua Polis Negara. Gani Patail yang menjadi pendakwaraya utama dalam skrip 1998 kini sudah bergelar Peguam Negara. Kedua dua konspirator ini sudah tentu 'panas punggung' kerana DSAI sudah mula mendedahkan bukti penglibatan dua watak ini dalam memalsukan bukti dan keterangan dalam skrip 1998.

Najib kali ini sudah tentu tidak perlu bersusah payah untuk mendapatkan kerjasama dua watak ini lagi untuk drama ulangan 2008.

Mengimbau sedikit kebelakang iaitu intipati penghakiman Datuk Hishammudin Yunus dalam kes Saman "Buku 50 Dalil kenapa Anwar tidak boleh menjadi PM?" menyatakan penulis buku ini (arwah Khalid Jafri) jelas menjadi alat pihak tertentu untuk mengeluarkan buku tersebut bagi membunuh karier politik Anwar Ibrahim. Malah penyebaran buku tersebut secara berluasa dan bebas peringkat awalnya seolah membuktikan ada 'perlindungan' dalam penerbitan buku tersebut.

Skrip 2008 juga tidak susah hendak dihuraikan. Ia konspirasi. Ada perjumpaan Saiful dan Najib sebelum Saiful datang dan menawarkan diri sebagai sukarelawan pilihanraya bagi membantu kerja pejabat DSAI. Ada perjumpaan Saiful, Rosmah, Najib dan Pembantu Khas Rosmah selepas itu juga. Ada pertemuan 'sulit' Saiful dengan bekas pemimpin keadilan yang bersumpah sumpah untuk menjatuhkan Anwar. Ketika Saiful dikatakan dalam perlindungan Polis 15 hari lepas sebelum dia memadamkan talian telefonya server maxis mengesan sim cardnya digunakan di PWTC.

Tetapi skrip kali ini sudah tentu lebih 'cerdik' dari skrip lama. Kesilapan seperti tuduhan kejadian di Trivoli Villa sedangkan pada ketika tarikh tuduhan Trivolli Villa belum wujud pasti tidak berlaku.

Anwar dikehendaki hadir ke IPK KL kononya untuk rakaman kenyataan. Seperti ramai telah maklum malah telah disiarkan di muka depan sebuah tabloid Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, PDRM juga telah mengumumkan bahawa 16 Julai, 2 petang ialah tempoh akhir Anwar harus hadir di IPK KL atau akan ditangkap.

Setelah mengagumkan Malaysia dengan hujah dan kesungguhan dalam menyampaikan fakta mengenai bagaimana harga minyak boleh diturunkan esok awal pagi (16 Julai) Anwar berkejar ke BPR Putrajaya memenuhi janjinya untuk memberikan kenyataan dan bukti mengenai 'korupsi' Musa Hassan dan Ghani Patail. Pertemuan dengan BPR terpaksa di singkatkan kerana peguam (malah berdasarkan maklumat BPR sendiri menelefon IPK KL) gagal mendapatkan penangguhan satu atau dua jam lewat sedikit untuk hadir di IPK KL kerana urusan rakaman kenyataan di BPR Putrajaya belum habis.

...........bla bla bla .....

Wujud satu teori politik yang mengatakan bahawa pengulangan skrip 1998 ini sebenarnya ialah babak kecil dalam skrip besar. Skrip besarnya ialah pengulangan kisah bagaimana Tun Razak melakukan 'Rampasan Kuasa' dari Tunku Abdul Rahman.

Kajian / hipotesis oleh Kua Kia Soong terhadap Peristiwa 13 Mei mendapati bahawa nasionalis Tun Abdul Razak cuba melakukan rampasan kuasa terhadap Tunku Abdul Rahman dengan sokongan daripada Dato' Harun bin Idris, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Ghazali Shafie.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive