KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 7, 2008

TUMPAS DEK PERANGKAP ANWAR?

kedahku | ....Akhbar tersebut menyiarkan komen blogger Ahiruddin Atan (Rocky’s Bru), Marina Mahathir, presiden Transparency International Ramon Navaratnam, presiden MTUC Syed Sahir Syed Mohamud dan lain-lain yang melahirkan rasa resah dengan suasana politik negara.

Lebih meresahkan mereka ialah isu kesusahan rakyat bukan lagi menjadi topik utama tatapan akhbar .

“Saya bosan. Banyak perkara yang lebih penting dalam hidup yang perlu diambil kira seperti bagaimana seseorang mencari sesuap nasi untuk keluarganya.” Itulah antara catatan Marina dalam blognya “rantingsbymm”.

Ahiruddin menulis:“ Saya akan berhenti mem”blog” isu Anwar dan Altantuya kerana banyak isu lain yang perlu dibicarakan.”
Malah ketua pengarang The Star, Wong Chun Wai, menggunakan ayat ‘Fed up with political drama” (bosan dengan drama politik) sebagai tajuk kepada ruangan beliau “On the Beat” hari ini.

Kenapa tiba-tiba akhbar The Star merubah pendiriannya dalam isu Anwar Ibrahim? Kenapa tiba-tiba isu Anwar membosankan?

Rabu lalu The Star memuatkan tujuh mukasurat, bukan satu, untuk isu Anwar semata-mata. Hari ini ketua pengarangnya “bosan dengan drama politik”.

Untuk berlaku adil kepada Wong, alasan beliau kelihatan munasabah. Wong menulis (terjemahan):

“Isu sebenar telah dipinggirkan, malah tidak lagi dihiraukan, oleh mereka yang rakus merampas kuasa dan mereka yang bertungkus lumus untuk kekal berkuasa. Pelabur tidak lagi melihat Malaysia sebuah negara yang stabil politiknya.

“Persepsi dunia ialah Kerajaan kita akan tumbang bila-bila masa sehingga tarikh keramat Sept 16, tarikh di mana Anwar berjanji beliau akan ditabalkan sebagai Perdana Menteri. Suasana politik yang ketidaktentuan ini tidak membantu menarik pelabur ke Malaysia.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

Kenyataan2 editor the star,W.C.Wai,Marina,Ahiruddin & yang bersepemikiran sesungguhnya telah menyerlahkan kebodohan,kebangangan mereka..mungkin kepala-otak mereka2 ini pun dah kena "sodomy"..sepatutnya mereka2 ini adalah orang2 yang "highly intelectual" yang mampu menganalisis dalam perpektif yang lebih luas dan bukannya meng"ïnsult"kan inteligence mereka sendiri. Sebabnya saya kata begitu kerana mereka tak sedarkah sudah 50 tahun kita dipimpin oleh "POLITIK"..SESUAP NASI KITA PUN DITENTUKAN OLEH POLITIK..itulah hakikatnya yang terpakasa kita telan..kerana apa?..kerana setiap kali PR kita pilih BN jugak, takut untuk memilih yang lain..takut tak dapat makan, macamlah kuasa BN itu mengatasi kuasa YANG MAHA ESA.

Posting terkini

Blog Archive