KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 31, 2008

IMAM YANG ROBOHKAN SURAU

Imam roboh surau

KAJANG: Tindakan seorang imam di Taman Seri Intan merobohkan sendiri surau Nur Al-Ihsan di taman itu di sini, minggu lalu mendapat kecaman penduduk.

Tinjauan Harian Metro di kawasan taman itu mendapati surau yang berusia 14 tahun kini diruntuhkan dan tambah bahaya apabila wayar elektrik masih berfungsi dan papan berpaku bertaburan merata-rata tempat.

Dakwa penduduk, lelaki itu bertindak demikian tanpa mendapat persetujuan daripada mana-mana ahli jawatankuasa surau (AJK) mahupun penduduk.

Motif tindakannya masih kabur dan difahamkan tapak surau berkenaan akan digunakan untuk pembinaan sebuah balai raya dan tadika.

Namun begitu, alasannya diragui penduduk serta AJK kerana tiadanya bukti hitam putih daripada jabatan yang bertanggungjawab dalam soal pengurusan surau terbabit.

Seorang AJK penduduk, Tahir Rahim, 43, berkata surau itu boleh digunakan untuk semua aktiviti kemasyarakatan termasuk kenduri-kendara dan pusat ilmu bagi kanak-kanak.

“Sejak 14 tahun lalu surau itu digunakan untuk semua aktiviti masyarakat setempat termasuk aktiviti keagamaan, kemasyarakatan mahupun gotong-royong.

“Hingga kini surau itu digunakan kanak-kanak mengaji, kelas agama dan tempat penginapan sementara bagi saudara-mara kami sekiranya ada kenduri-kendara.

“Dalam mesyuarat persatuan penduduk, semua AJK penduduk menentang keras niat pengerusi untuk merobohkannya, namun dia tetap berkeras dengan keputusan itu dan suara kami diabaikan sama sekali.

“Tambah menghairankan apabila ditanyakan tentang laporan akaun kewangan surau itu dia seakan-akan mengelak dengan memberi alasan yang tidak logik dan sekiranya isu ini terus diajukan AJK, boleh dilucutkan dari jawatan serta-merta.

“Saya bersama-sama beberapa penduduk membuat laporan polis minggu lepas,” katanya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive