KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 10, 2008

Hidayah, Mahal Harganya: Kisah Napoleon


Napoleon, bekas penyanyi kumpulan Outlawz - juga teman rapat penyanyi rap terkenal Amerika, Tupac Shakur! (Antara koleksi Napoleon sini)

dperantauan | ... Aku tak banyak bercakap. Cuma mengambil peluang menyelami ibrah dan pengalaman brothers yang lain. Jauh berpengalaman, dari segi pengalaman da'wah dan pengalaman hidup d dunia yang penuh cabaran.

Napoleon d besarkan dalam keadaan yang penuh mencabar. Hidup dalam dunia glamour. Tak kurang dengan pelbagai suasana mencabar - gang life. Namun, yang harus d perhatikan ialah cara mereka berinteraksi. Prihatin antara satu sama lain menjadi pengikat antara satu ahli dengan yang lain. Hingga menarik ramai pengikut - peminat ketika berhibur, pembantu ketika dalam kesusahan.

Perubahan yang d datangi dengan hidayah merubah lanskap.

Namun, peminat dan pengikut ada yang mengikut (saksikan syahadah 2 pemuda Amerika selepas sessi dialog Napoleon d sini)

Inilah besarnya potensi kelompok ini. Mensasar pada kelompok sasar (remaja) yang kian tercabar dan mencabar. Mencari arah dan role model.

Mujur ada tokoh seperti Napoleon (sebelum ini tokoh seperti Yusuf Islam), memahami need of the hour buat remaja.

Dalam perbualan ringkas, Napolean menyebut "I don't do more music bro. It's difficult, but the industry is too dangerous bro". Mengingatkan aku tentang dialog dengan Azmil beberapa bulan lalu. Dia juga menyebut dunia hiburan memang mencabar. Sekental mana imaan kita, pasti ada yang melemahkan. Apa lagi kita mungkin ada saham dalam menarik peminat ke dunia hiburan.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive