KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 10, 2008

Kenapa pertikai hak Anwar

msomelayu | ....Samada tindakan itu tergesa-gesa untuk melindunginya daripada dakwaan liwat dibuat Saiful atau sebaliknya itu, orang lain tidak boleh mempertikaikannya. Tidak ada lokus standi untuk berbuat demikian dan apa yang dirasai Anwar kini tidak sama apa yang dipandang orang terhadapnya.

Sudah pasti sebagai orang yang kena tuduh dan diaibkan begitu rupa Anwar perlu membela diirinya dengan apa saja. Kalau perlu menggunakan pedang, keris dan lembing sekali pun Anwar perlu melakukannya.

Kenyataan Peguam Muslim Malaysia, Zaitoon Othman mempertikaikan tindakan Anwar dan menuduh Anwar cuba berselindung daripada tuduhan itu tidak adil dan nampak sangat kebencian peguam perempuan berkepala dogol itu kepada Anwar.

Kenyataan peguam perempuan tidak bertudung itu juga tidak menggambarkan sebagai peribadi muslim di mana bertentangan dengan nama persatuan yang diterajuinya itu.

Sebagai peguam muslim beliau sepatutnya mengalu-alu langkah Anwar kerana tindakan itu secara tidak langsung mendaulatkan Islam. Apa guna nama peguam muslim kalau tidak menghormati dan cuba berusaha agar undang-undang Islam diutamakan dan diamalkan di negara ini.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive