KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 24, 2008

Mesej Tersembunyi Di Sebalik Mercedes?

erisar | Kerajaan sebelum ini bukan pimpinan Mat Said. Yang berhabis duit untuk memperbaiki Perdana dalam tempoh jaminan juga, bukan pimpinan Mat Said. Jadi apakah yang Mat Said cuba bongkarkan sebenarnya. Proton tak elok? Kerajaan Negeri sebelumnya adalah penuh dengan korupsi? Aku rasa, ke dua-duanya sekali.

Proton tak elok? Alahai, kita semua pun memang suka mengutuk Proton. Tetapi Proton merupakan perusahaan kereta nasional dan mereka berusaha menaikkan imej mereka yang tercalar dengan memperbaiki mutu kereta keluaran mereka. Kalau bukan bapak-bapak menteri yang tunjukkan contoh yang Proton itu boleh diguna pakai, hendak harapkan siapa lagi? Kalau bukan income dari kerajaan, siapa lagi yang nak beli Perdana berbolon-bolon? Nak harapkan orang-orang kaya yang mampu beli Merc, sudah pasti Perdana merupakan pilihan terakhir mereka. Its all about class. Lagipun, ianya hanya untuk official use, kegunaan rasmi. Urusan peribadi, nak naik limosin 15pintu pun orang tak peduli. Eh orang peduli juga, kalau kaya lain macam....makan suap lah itu.

Kerajaan Negeri sebelum ini penuh korupsi? Ya, mungkin. Mana mungkin membaiki sebuah kereta Perdana berjumlah sebegitu rupa. Dan Mat Said sendiri tidak telus, bercerita fakta mengenai dua buah kereta Perdana sahaja. DARI 16 BUAH YANG LAIN. Kalau yang dua ini sahaja bermasalah, get rid of it. Beli ganti dua buah kereta Perdana baru. Habis cerita. Kalau kos penyelenggaraan Perdana mahal sebegitu rupa, tak akan ada Perdana di jalan raya. Orang kaya bermillion pun takut nak pakai. Gaji RM10,000 baru mampu pakai. Al maklum RM3640 adalah kos servis sebulannya. ... selanjutnya.

2 comments:

rmj said...

Ini lah sikap Amneo buat apa saja bagi menghalalkan cara,kutuk Proton semata mata bagi membolehkan pakai Mercd.,

Yang dikutuk kereta buatan sendiri sedangkan disatu masa suruh rakyat bangga/ guna pakai baragan keluaran/buatan sendiri.

Kalau ada pun kelemahan kereta Proton bukan salah siapa,penggunaan baragan tempatan yang tak berkualiti,akibat ingin mendapat keuntugan berlebihan dan biasanya kontrak supply baragan itu oleh syarikat puak puak(Kroni) mereka juga i.e AMNEO.

Yang jelas penipu,perompak,penyamun ,pembelit,pendusta semuanya serba lengkap dalam Amneo.

Anonymous said...

Beli proton ni serupa dengan beli penyakit

Posting terkini

Blog Archive