KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 25, 2008

Shabery pun tak cuba nak jujur?



DIKEMASKINI AKu pernah pesan dek orang tua kat kampung aku. kalau mulut berbuih buih bila bercakap ... ia mudah terdorong untuk menipu.

Kerana itu .. kalau nak bercakap, kita kena biasa tertibkan diri agar orang dengar pun tak meluat. Sama seperti Tong kosong, cakap banyak tapi tak der isi. Tong kosong yang bercakap banyak, lupa nak telan air liur dan ia meleleh di tepian bibir .... pekat dan seperti sarang anak ikan haruan kat sawah.

Bila cerita pasal mulut berbuih ... aku teringat si Shabery . Alllll aaaaa yang berdebat dengan DS Anwar dulu. Menggelembong tak tentu hala sampai berbuih buih mulutnya.

Ketika awal bulan ni, dia ada berkata tentang media bersikap professional. Aku tak pernah percaya dan kerana itu aku tak pernah nak ambil perhatian. Tapi sementara menanti berita dari Permatang Pauh yang terkini, aku nak korang check balik berita yang lepas, di keluarkan pada 3hb Ogos 2008. Aku petik sedikit.. ...

Liputan berita mengenai pilihan raya kecil parlimen Permatang Pauh akan dibuat secara adil dan profesional, kata Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek hari ini.

Beliau berkata, selain memastikan perkara itu dipatuhi stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM), ia juga akan dimaklumkan kepada pengamal media lain.

"Kementerian ada tanggungjawab sendiri, berbeza dengan parti. - MStar [3/8/2008]
Itu jaminan yang Shabery beri. Dia bukan lah Menteri biasa biasa, tapi bertanggung jawab di dalam soal media media di Malaysia. Walaupun mulut nya berbuih, tapi masih di gelar menteri.

Dan aku nak cerita disini, sejak pencalunan sampai ke hari ini, aku tak nampak ruang diberikan kepada Pakatan Rakyat untuk berbicara barang 1 ke 2 minit di dalam slot berita mahupun apa apa rancangan pun.

Liputan yang ada lebih mereng kepada Barisan Nasional dan ini memaksa Blogger membantu calun Pakatan rakyat di dalam membuat lapuran.

aku bagi contoh
Pelik tetapi benar muka Abdullah Badawi tidak kelihatan lagi. Hanaya suaranya sahaja yang di dengar.

Apabila Najib di temu bual tiba-tiba terputus.

Seluruh 15 minit pertama berita RTM ini di tujukan khas kepada buntot Saiful. - Tukartiub
Dan .... aku nak pesan kepada Menteri Mulut Berbuih [MMB] ni ..... kalau tak boleh nak berjanji, jangan berjanji. Kang makan diri. Korang tau tak Menteri ni ada blog dia sendiri. Korang KLIK KAT SINI dan korang berilah apa apa komen pun.

Aku janji tidak marah ..... Sumpah !!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive