KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 14, 2008

Kenapa p'raya kampus 'kubu Umno' disegerakan...

malaysiakini | ....Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) mengecam Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) yang didakwanya masih merahsiakan tarikh sebenar pilihanraya kampus bagi kebanyakan Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di negara ini.

"Melihat kepada perkembangan yang diperolehi melalui pertemuan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dengan Timbalan Menteri KPT, kelihatan beberapa IPTA yang menjadi 'kubu Umno' melalui pelajar pro-Aspirasi, telahpun diumumkan tarikh pilihanraya kampus seawal minggu ini.

shamsul iskandar"Manakala kebanyakan IPTA yang condong kepada pro-mahasiswa, masih lagi tiada keputusan akhir dan bersifat 'rahsia'," kata Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Menurutnya, AMK memandang serius perkembangan tersebut yang didakwanya sebagai satu usaha terancang bagi "memandulkan" demokrasi kampus di IPTA.

"Dalam keadaan kedudukan IPTA-IPTA di Malaysia terus corot di kedudukan IPT seluruh dunia, hal ini adalah sangat menyedihkan.

"Ini pastinya menyumbang ke arah pembekuan minda mahasiswi Malaysia yang sekian lama dipasung oleh doktrinasi Umno-BN agar tidak 'melawan arus'," katanya dalam satu kenyataan.... selanjutnya.

no2umno - UMNO mana berani lawan depan depan ... pengkhianat cukup susah berubah menjadi pahlawan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive