KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 29, 2008

Ajaran sesat Ayah Pin bukan lagi ancaman?

komentarkini | ...Lama juga pusat kegiatan ajaran sesat itu dibiarkan bebas beroperasi oleh kerajaan Umno Barisan Nasional yang diterajui Datuk Seri Idris Jusoh.

Pendek kata Ayah boleh bebas mengamalkan ajaran seat kerajaan langit dengan begitu aman tanpa sebarang gangguan pihak pemerintah. Mungkin disifatkan oleh kerajaan Terengganu (2004-2008) tidak mendatang sebarang ancaman kepada kerajaan negeri sebaliknya mendapat babuan politik.

Lama kelamaan ada sebahagian orang Besut sangat tidak berkenan dengan layanan itu, maka timbullah rasa tidak puas hati sebahagian penduduk Besut terhadap pusat kegiatan ajaran seat kerajaan langit itu lalu dibabar.

Beberapa penduduk Besut yang terbabit dengan pembakaran pusat ajaran itu ditahan reman selama beberapa hari untuk membantu siasatan kerana melaku jenayah yang boleh membahaya nyawa manusia.

Ketua ajaran sesat kerajaan langit itu dicadang supaya ditangkap, tetapi malangnya pihak berkuasa tidak berjaya menahan Ayah Pin dengan alasan Ayah Pin lari dikatakan tiada didalam negeri dan beberapa orang pengikutnya sahaja ditahan.

Baru-baru ini ayah pulang semula ke Besut dikatakan akan meneruskan semula ajaran sesat kerajaan langit itu.

Tapi malangnya timbalan pengerusi jawatankuasa agama dan penerangan negeri, Ustaz Muhamad Ramli Haji Nuh , menyifatkan bahawa kegiatan ajaran ayah pin bukan lagi ancaman.

Ustaz Muhamad Ramli Haji Nuh sebagai berkata bahawa kegiatan ajaran sesat ayah pin yang disebarkab oleh Ariffin Mohammad 65 tahun sebenarnya sudah lumpuh.

Kita hairan dengan kenyataan Ustaz Muhamad Ramli yang juga ADUN Tepuh mengatakan ajaran itu sudah lumpuh, sedangkan pusat penyebaran ajaran kerajaan langit di baru 13 jalan Hulu Besut kini dikatakan mula beroperasi semula.... more.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive