KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 25, 2008

Kenapa tak SOLAT?

Baca artikel menarik ni

It is intimately connected to the religious beliefs and practices of the Indian religions. The influence of yoga is also visible in Buddhism.

Practising yoga won’t cause a Muslim to deviate and become a Hindu but copying or adding elements which are clearly from other religions is not acceptable in Islam. The reminder was given in Surah Al Kafirun.... more.
Sebenar yang lebih kecoh pada YOGA ni adalah orang yang tak YOGA. Dan orang yang marah pada YOGA tak tentu sempurna SOLATnya. Ada yang tak SOLAT dan tak YOGA, pun ikut kecoh. Bila benda ni jadi panas ... syok citer. Tapi tak der pun orang kecoh pasal tak SOLAT.

Kalau time Maghrib tu .. ada yang sibuk sembang kat kedai kopi ... tak ingat nak gi surau dan masjid. Patutnya betulkan perkara tu dulu baru nak cerita pasal YOGA.

Kita sibuk pakai tali leher tapi dalam masa yang sama marah pada YOGA. Kita sibuk pasang lilin bila harijadi, tapi kita tak buat kenduri tahlil atau doa selamat.
H mmmmmmmmm .......... Macam macam ....

3 comments:

Anonymous said...

salam tuan rumah..
yoga dgn solat punya la jauh bezanya.jgn la buat perbandingan yoga dgn solat.buat la perbandingan dgn benda lain.kita dh tau solat tu wajib.just buat je la.

yg beria-ia pertahankan yoga pn belum tentu solat.yoga lebih dari solat.
tapi kalau kita berkeyakinan tak salah,buat je la.peduli kan..
kita yakin kita betul..
kita rasa kita kuat..
kita buat bodoh je la..

Admin said...

Yoga hak Buddism. Solat hak Islam.
Ada tujuan masing masing.

Sekarang ni masalahnya iman.
Kureng iman, kecundang.
Makan tomyam sbb jemu nasi goreng
Nyanyi sbb jemu mengaji
Yoga sbb jemu solat

Kalau iman teguh, semua tak der hal.

Admin said...

oppppssss .... cam kenal je Anonymous ni.

Posting terkini

Blog Archive