KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 13, 2007

SUHAKAM BATAL SIASATAN?


"Di bawah peruntukan Seksyen 12(2) dan (3) Akta Suhakam 1999-Akta 597 menyatakan suruhanjaya tidak boleh menyiasat apa-apa aduan yang berhubungan dengan apa-apa perlanggaran hak asasi manusia yang merupakan hal prosiding yang belum selesai di mahkamah atau telah diputuskan secara muktamad oleh mahkamah," katanya pada sidang media di sini yang turut dihadiri dua lagi anggota panel iaitu Tan Sri Asiah Abu Samah dan Prof Datuk Dr Khoo Kay Kim.
Suhakam Batal Siasatan Awam Penggunaan Peluru Di Batu Buruk

KUALA TERENGGANU, 13 Dis (Bernama) -- Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) hari ini membatalkan siasatan awam terhadap dakwaan penggunaan peluru hidup semasa perhimpunan haram pada malam 8 September lepas di Batu Buruk di sini.

Pengerusi panel siasatan awam itu Datuk Muhammad Shafee Abdullah berkata pembatalan itu perlu dibuat kerana dua mangsa dalam kejadian itu telah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini pada 9 Disember lepas atas tuduhan cuba mencederakan anggota polis ketika perhimpunan haram itu.

Muhammad Shafee berkata keterangan yang diberikan di mahkamah nanti akan merangkumi kejadian tembakan atau penggunaan peluru hidup dan fakta itu akan bercantum dalam satu transaksi yang sama.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive