KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

ANWAR HADIR


Anwar Hadir Ke Persidangan Suruhanjaya DiRaja, Mempersoalkan Kebebasan & Ketelusan Siasatan
suarakeadilan

Kuala Lumpur, 14 Jan - Ketua Umum KeADILan Dato’ Seri Anwar Ibrahim hari ini hadir ke persidangan Suruhanjaya DiRaja yang ditubuhkan untuk menyiasat skandal video VK Lingam di Makhamah Kuala Lumpur di Jalan Duta.

Semasa diketemui di luar bilik persidangan, beliau mengulangi komitmennya untuk memberi kerjasama penuh kepada Suruhanjaya DiRaja tetapi berkata bahawa rakyat tidak patut mempunyai harapan yang terlalu tinggi terhadap siasatan suruhanjaya.

“Asas penubuhan Suruhanjaya DiRaja adalah untuk membuat sebuah siasatan yang terbuka tetapi senarai saksi yang dipanggil pun tidak boleh diumumkan. Apakah perlunya hal-hal sebegini dirahsiakan?” tanya Anwar.

Beliau juga mempersoalkan keahlian Suruhanjaya tersebut.

“Puan Sri Zaitun (Zawiyah Puteh) merupakan peguam perseketuan dalam kes Wee Choo Keong manakala nama Tan Sri Steve Shim sendiri dikemukakan dalam rakaman video yang disiasati. Isu ini amat merumitkan kebebasan Suruhanjaya untuk melaksanakan tugasnya” kata Anwar.

Pimpinan KeADILan yang turut hadir pagi ini termasuk Naib Presiden Sivarasa Rasiah, Naib Presiden Azmin Ali dan Bendahari Agung William Leong.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive