KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

DAP MIMPI, KENG YAIK MENGIGAU


DAP Bermimpi Mahu Rampas Tiga Kerusi Gerakan Di Perak, Kata Keng Yaik

AYER TAWAR, 14 Jan (Bernama) -- Penasihat parti Gerakan Datuk Seri Dr Lim Keng Yaik berkata hasrat DAP untuk merampas tiga kerusi Parlimen di Perak yang kini diwakili Gerakan adalah sekadar satu mimpi.

"DAP mewarkan-warkan untuk merampas Teluk Intan, Beruas serta Taiping. Saya ingat dia boleh mimpi.

"Tanpa kerja dan tanpa organisasi mereka kata mahu merampas (kawasan Gerakan). Apa, dengan kata-kata sahaja boleh menang?" katanya kepada pemberita di sini malam tadi selepas menyerahkan surat kelulusan peruntukan RM1.2 juta daripada Kementerian Pelajaran sebagai kos membina bangunan tambahan SRJK (Tamil) Ayer Tawar dan menyampaikan bantuan pelajaran kepada 171 pelajar India di kawasan Parlimen Beruas yang diwakilinya.

Lim berkata berkata langkah DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bersetuju meletakkan calon di semua kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri di Pulau Pinang adalah untuk menipu pengundi di negeri itu.

"Ini tidak menunjukkan DAP secara langsung tidak bekerja dengan PAS," katanya.

Rabu lepas, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata bahawa hasil perbincangan antara DAP dan PKR, mereka bersetuju bagi DAP bertanding di tujuh daripada 13 kawasan Parlimen dan 19 daripada 40 kerusi Dewan Undangan Negeri di Pulau Pinang manakala pembahagian kerusi selebihnya akan dibincangkan antara PKR dan PAS.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive