KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 14, 2008

INDIA YANG MINTA, CINA YANG DAPAT

Sekolah boleh cuti panjang sempena Tahun Baru Cina
mstar

KUALA LUMPUR: Sempena perayaan Tahun Baru Cina pada 7 dan 8 Feb ini, semua sekolah diberi kebenaran untuk mengambil cuti tambahan bermula 6 Feb hingga 11 Feb, kata Ketua Pengarah Pelajaran Datuk Alimuddin Mohd Dom.

Beliau berkata langkah itu dibuat kerana Kementerian Pelajaran menerima banyak permohonan daripada sekolah dan ibu bapa untuk mengambil cuti tambahan bagi membolehkan ibu bapa membawa keluarga mereka untuk bercuti di kampung halaman masing-masing.

"Setelah meneliti permohonan dan pandangan yang dikemukakan, Kementerian Pelajaran bersetuju memberi kebenaran kepada sekolah untuk mengambil Cuti Peristiwa dan Cuti Berganti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, sehubungan itu bagi negeri-negeri yang cuti mingguan adalah pada Jumaat dan Sabtu, Cuti Peristiwa boleh diambil pada 6 Feb dan Cuti Berganti pada 10 Feb (Ahad) dan 11 Feb (Isnin).

Persekolahan pada hari Cuti Berganti itu perlu diganti pada 19 Jan dan 26 Jan, katanya.

Alimuddin berkata bagi negeri-negeri yang cuti mingguannya adalah pada Sabtu dan Ahad, pihak sekolah boleh mengambil Cuti Peristiwa pada 6 Feb serta Cuti Berganti pada 11 Feb.

Cuti Berganti itu perlu digantikan pada 19 Jan.

Alimuddin berkata semua Pengarah Pelajaran Negeri telah diarahkan supaya meluluskan cuti tambahan berganti tersebut kepada sekolah-sekolah yang memohon sahaja

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive