KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 5, 2008

DIARAH PULANG KAN YURAN TANDAS

Pulangkan yuran tandas
Utusan Meloya
Oleh: JAAFAR AHMAD

JOHOR BAHRU 4 Jan. – Sebuah sekolah menengah di Permas Jaya di sini telah diarah memulangkan semula yuran penyelenggaraan tandas sebanyak RM5 yang dikenakan ke atas para pelajarnya pada Isnin ini.

Pengarah Pelajaran Johor, Mokhy Saidon berkata, ini kerana pelajar tidak sewajarnya dikenakan yuran tersebut kerana kos penyelenggaraan tandas merupakan tanggungjawab sekolah menerusi peruntukan Jabatan Pelajaran Negeri (JPN).

Menurutnya, adalah tidak wajar sama sekali pelajar dikenakan yuran tersebut untuk membaiki tandas yang rosak disebabkan oleh perbuatan nakal segelintir pelajar lain yang kurang berdisiplin.

“Sekolah hanya boleh kenakan denda ke atas pelajar terbabit, tetapi bukan menetapkan bayaran penyelenggaraan ke atas setiap pelajar,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas rungutan seorang bapa yang hanya ingin dikenali sebagai Abdullah semalam terhadap tindakan pihak pengurusan sekolah berkenaan yang mengenakan yuran penyelenggaraan tandas RM5 kepada setiap pelajarnya.

Mokhy berkata, pihaknya telah menghubungi sekolah berkenaan dan mengarahkan bayaran itu dikembalikan semula kepada setiap pelajar pada Isnin ini.
|more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive