KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 27, 2008

Hujan perambat ZAM keparat..

Oleh enamjahanam

Pada 25 hb Januari yang baru lepas, maka ZAM yang cakap tak ketahuan ini telah merasmikan satu program merapu yang dinamakan e-media. Maka datanglah puak-puak UMNO yang tua-tua ( sebab yang muda takTeladan mau UMNO dah ) serta sudah nyanyuk berduyun-duyun dari serata pelusuk Malaysia untuk menyaksikan pertunjukan yang "hebat" itu.

Punyalah ramai yang datang menaiki bas free dan nasi bungkus free serta duit poket sekupang dua untuk menunjukkan muka yang dah tua bangka. Kubur kata mari...rumah kata pergi... Program ini diadakan di dataran di Sungai Petani berhadapan dengan jam besar dan berlakulah keadaan yang kelam kabut.

Aku yang ketika itu sedang baru balik dari seminar perniagaan pun tersekat. Menyampah aku tengokj makcik-makcik tua bangka terhingut-hingut dalam keadaan yang begitu kelam kabut. Mana anak cucu mak cik ni. Agaknya pi dangdut kot sampai lupa nak jaga makcik yang dah gayut nih...

Tapi itu bukanlah yang aku nak cerita sangat sebab semua propgram UMNO memang depa kena upah orang untuk mai. Kalau tak makcik gayut ni pun lebih baik tengok AF. Pada malam itu, mena tak semena hujan turun begitu lebat tanpa disangka-sangka. Hujan bercampur dengan kilat sabung menyabung. Sungguh menakjubkan sebab di SP ini lama dah tak hujan. Bila hujan turun dengan lebatnya maka bertempiaranlah lari makcik yang dah gayut ni.

Terhingut-hingut kesana kemari .

Petugas UMNO jangan kiralah, depa lari lebih awai lagi. Maka malam tu jadi berterabur dengan kertas dan poster melayang rata, tudung-tudung sempoi makcik pun berterebang kesana-sini. Pelik tetapi itulah yang terjadi. Aku telefon member di Guar Cempedak, Di Pendang, dan kawasan-kawasan yang berdekatan.

Depa semua kata tak hujan malah kering kontang. Malam itu hujan mungkin sebagai petunjuk dari Allah bahawa program itu dilaknati Allah. Nampaknya bukan fru buta kayu yang halau manusia yang berhimpun tu, tetapi Allah turunkan hujan yang kalau FRU buta kayu ada pun rasa aku depa lari sama....

Sekadar untuk renungan bagi pengampu UMNO yang dah tua gayut.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive