KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 27, 2008

PENGUNDI INDIA DI KAMPUNG ORANG ASLI

Misteri pengundi India di kampung Orang Asli
detikdaily

Pendapat Oleh Suhaimi Said

Saya terperanjat melihat SISMEP bahawa disetiap kampong Orang Asli di Kuala Krau terdapat hampir separuh dari pengundi-pengundi di kampong-kampong itu adalah terdiri daripada pengundi-pengundi kaum India.

Saya telah berbincang dengan Sdr. Bala, Naib Ketua PKR Kuala Krau, dan beliau mengesahkan bahawa di kampong-kampong Orang Asli itu tidak ada pengundi dari kaum India.

Saya belek sekali lagi SISMEP, angka kaum India menjadi pengundi di perkampongan Asli memang banyak, hampir separuh dari pengundi-pengndi.

Saya pergi ke Kg Pian, dan sdr Wan, Pengerusi JDM disana, dia menafikan adanya pengundi India. Penafian itu dibuat juga oleh "YB" (nama samaran Pengerusi JDM Kg Penderas), oleh Sdr Basri Hok, AJK PKR Kuala Krau dari Kg Pasu, Sdr Mat Abu, Pengerusi JDM Kg Rekoh/Bukit Berdut, Sdr Halus, Pengerusi JDM Paya Mendoi dan Sdr Bea, Pengerusi JDM Kg Seboi.

Jadi apakah misterinya pengundi India di perkampongan Asli?. Saya pergi ke Kg Pelong yang terdapat pengundi India yang begitu ramai, saya berjumpa dengan Achan.

Rahsianya terbongkar! Semua orang Asli yang mempunyai "Bin/Binti" dikategorikan Melayu, manakala yang mempunyai "A/L atau A/P" dikategorikan India.

Sebenarnya tidak ada pengundi India atau Melayu di perkampongan Orang Asli, tetapi Orang Asli membantah kenapa mereka dikategorikan 'INDIA' dan "MELAYU', mereka tetap mahu dikenali sebagai "ORANG ASLI"

Pada 28hb Januari 2008 jam 4.30 petang, Parti Keadilan Rakyat akan mengadakan Ceramah di Kg Pelong dan menerima keahlian baru dari Oang Asli kampong itu.

Selamat Berjuang, KEADILAN UNTUK SEMUA!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive