KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 9, 2008

Ini Semua Sandiwara Belaka!

rickywan.blogspot.com

|...| Fuh, bila aku dgr mamat ni ckp kat tv, aku rasa memang patutpun kita sebagai rakyat harus bersikap aktif skang ni, bukan apa, kita ada hak untuk bersuara, tp dimakakah hak kita untuk bersuara?? just diam je apa yg akan berlaku ke? or just tgk dan pandang2?, ermm aku tertawa sorang2 bila tgk paparan di tv, bila minyak masak kita di seludup ke negara jiran kita di Thailand, ermm, ntah la, apa punya kejadah pun aku x tau, bila dilihatkan kembali, berita di tv, siap tunjukan aktiviti2 penyeludupan secara terbuka di sungai golok, siap ada papan gelunsur untuk ambil barang dari darat ke bot, bukan cepat diorg buat, diorg buat slamber je!!!!!!!!!.

So sekarang, bila krisis minyak masak dah mula meruncing, dah kehabisan stok, baru semua org2 ni mcm cacing kepansan, mana peginya unit2 khas tu, kata ada byk sgt org2 dia, so kalau ada org2 ni, kenapa masih lagi aktiviti penyeludupan ni masih berleluasa?, dok makan tidok je ke? or just tutup mata? ermm ntah la, bila dh timbul masalah, baru nk pi tgk sungai golok, nk pi tgk sempadan, buat spotcheck sana2 sini, ermm kan keje bodoh tu, bukan kah kita ada badan2 penguasa yg mengawal keluar masuk barang2 dari negara kita ke negara jiran, mana pi nyer semua org ni...nampak sgt la diorg x buat keje kan...ni kah yg kita pilih??

Bagi aku kalau aku tgk tv td, x sakit hati, x nk la aku tulis dlm blog ni, bukan apa, just sekadar nk share something ngan korang semua, memang negara kita ni, bila da masalah, baru la nk wujudkan plan ni , plan tu lah, mcm2...sepatutnya, x payah pun, just ketatkan pemeriksaan, tingkatkan pemantauan, dan teruskan intipan dan buat keje!!!, bukan tgk, lihat, tutup mata, geleng kepala, angguk, dan terus tutup mata sampai terkatup, tu kan namanya kita sendiri yg cari susah, semalam, UPP buat tangkapan penyelupan minyak masak ke thailand, so sebelum ni x berlaku ke tangkapan?? ada dgr ke kuar tv?? radio?? erm kalau ada pun setahun sekali kot?? tp bila rakyat dah bising, bontot menteri dah panas, hari2 plak ada tangkapan....pelik kan....hehehehe, ni semua keje bodoh!!!! |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive