KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 7, 2008

RUMAH SUDAH NAK RUNTUH, PAHAT BARU NAK BERBUNYI

Persatuan syor kutip yuran ikut keperluan
Berita Haruan

(...) "Ibu bapa sudah mengeluarkan perbelanjaan besar untuk membeli pakaian seragam, buku, alat tulis serta tambang bas pada awal sesi persekolahan.

"Justeru, sumbangan untuk PIBG yang juga dikutip sekali dengan yuran tambahan sekolah dirasakan bebanan kepada mereka,” katanya kepada Berita Harian semalam.

Beliau berkata, PIBG pula wajar menyediakan susunan program tahunannya yang memerlukan sumbangan ibu bapa dan meminta pentadbiran sekolah membuat kutipan mengikut keperluan semasa.

"Misalnya jika PIBG bercadang mengadakan sesi motivasi bagi pelajar yang menduduki peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) pada Jun, kutipan sumbangan boleh dilakukan pada Mei mengikut keperluan bajet program dan ini akan mengelakkan ibu bapa berasa terlalu dibebani pada awal tahun," katanya. (more...)

No2umnO - Peliknya persatuan Pengguna di Malaysia ini, sudah berlaku baru nak kecoh. Umpama, rumah sudah nak runtuh, baru pahat berbunyi. Tambah menyedihkan, persatuan seperti badan politik ini tidak mengelakkan bayaran mahal, tetapi lebih mengutamakan bayaran ansuran dan berdikit dikit. Bukan hendak bantu ahli tetapi bantu orang lain. Patutnya pertikaikan jumlah yuran yang mahal.

Kalau setakat nak tubuh persatuan untuk tambah profile politik peribadi, baik jangan berpesatuan. Sebelum ibubapa melenting, semua tidur macam dah tak mau bangun.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive