KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 16, 2008

UMNO TERDESAK GUNA MAT REMPIT


Tajol Rosli sokong guna Mat Rempit angkut pengundi
MSTAR

IPOH: Cadangan Putera Umno menggunakan khidmat "Mat Rempit" membawa pengundi dengan motosikal pada pilihan raya umum ke-12 merupakan idea yang baik dan turut sesuai dilaksanakan di kawasan bandar, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali.

Beliau berkata penggunaan motosikal bukan sahaja sesuai di kawasan pedalaman tetapi di kawasan bandar kerana ada pusat pengundian yang tidak boleh dimasuki kereta.

"Bagi pengundi yang terpaksa berjalan kaki jauh dari tempat letak kereta ke pusat-pusat pengundian, khidmat motosikal boleh disediakan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tajol Rosli yang juga Menteri Besar Perak berkata demikian semasa diminta mengulas cadangan Putera Umno untuk menggunakan khidmat Mat Rempit membawa pengundi dari kawasan ceruk yang tidak boleh dimasuki kereta.

"Cadangan ini bagus kerana dalam simulasi pilihan raya yang dibuat oleh Umno Bahagian Ipoh Timur semalam, kami telah mengesan kelemahan dalam khidmat membawa pengundi," katanya.

No2umnO - Yang peliknya UMNO ni memang pandai mengambil kesempatan. kalau merempit tanpa tiket UMNO, mat rempit diburu. Kalau merempit guna tiket UMNO, bermaksiat dan melanggar orang pun tak salah. Kalau sebelum ini tidak pernah menggunakan mat rempit sekarang perkhidmatan mereka diperlukan kerana bayaran nya murah. RM30 cukup untuk sehari kerja. Mungkin tiada lagi yang boleh digunakan ketika ini kecuali mat rempit. Penggunaan Mat Rempit adalah cara terdesak UMNO untuk mengambil dan menghantar pengundi. Sambil sambil tu mungkin ada yang MENGUGUT nenek tua untuk undi UMNO.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive