KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 16, 2008

KENYATAAN BANKRAP TANPA FAKTA

Dakwaan negara bankrap jika harga minyak kekal tidak disertai fakta - Salahuddin
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 16 Jan (Hrkh) - Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub percaya tindakan kerajaan yang langsung tidak menyentuh perolehan kerajaan selepas mendakwa kerajaan akan bankrup jika harga petrol tidak dinaikkan merupakan taktik untuk menimbulkan ketakutan kepada rakyat bahawa Malaysia akan mengalami keadaan bankrup seperti yang dialami Argentina dan Indonesia sewaktu kegawatan ekonomi 10 tahun dahulu.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Menteri Kewangan II, Tan Sri Noor Mohamed Yaakub yang mengesahkan dakwaan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak bahawa kerajaan menanggung kos subsidi bahan api berjumlah RM35 billion ekoran kenaikan harga minyak mentah mencecah US$100 setong.

Jelas Salahuddin kenyataan tersebut tidak disertai fakta sebenar yang bertujuan untuk membentuk pemikiran rakyat supaya menerima kenaikan harga petrol yang akan berlaku dalam masa terdekat jika tidak mahu Malaysia bankrup.

Sungguhpun tidak menafikan hakikat bahawa kerajaan terpaksa menanggung subsidi sebanyak RM35 billion, bagaimanapun jelas Salahuddin ia mesti dinyatakan mengikut fakta sebenar.

more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive