KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 28, 2008

70 peratus laporan pro-BN

kudaranggi.blogspot.com

Satu kajian bebas berkaitan liputan atau laporan kempen pilihan raya ke-12 yang sedang berjalan sekarang mendapati bahawa hampir semua media arus perdana memberi atau menghidangkan laporan berat sebelah.

Parti Barisan Nasional (BN) mendapat liputan sebanyak 70 peratus dan peratusan itu dikatakan sedang meningkat. Parti-parti lain hampir tidak mendapat tempat kecuali laporan bercorak negatif.

Bagi saya (berasakan pengalaman) tiada apa-apa yang baru berkaitan kajian itu. Inilah hakikat di Malaysia.

Kerajaan yang bercorak 'sementara' atau 'penjaga' yang dianggotai oleh mantan anggota Kabinet pentadbiran di bawah Parlimen ke-11 sebenarnya menyalahgunakan kedudukan dan 'kuasa' sementara itu dengan memperalatkan jentera pentadbiran dan kemudahan siaraya dan perhubungan/penyiaran seperti radio dan televisyen.

Lihat saja temubual 'orang ramai' (sebenarnya penyokong BN) yang dipancarkan setiap hari melalui siaran tv dan iklan pro-kerajaan.

Kita ingin tahu sama ada BN membuat bayaran mengikut kadar sedia ada untuk semua iklannya itu. Ketua Audit Negara hendaklah menjalankan pengauditan forensik berhubung perkara ini. Kita mahukan ketelusan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive