KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 28, 2008

MCA BERGOLAK !!!

SMS pecahkan calon MCA

Malaysiakini Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting mendakwa ada pihak yang menyebarkan pelbagai SMS yang cuba memecahbelahkan calon dan penyokong MCA.

Katanya, pihak yang bertanggungjawab menyebarkan SMS itu mahu calon serta penyokong MCA syak wasangka antara satu sama lain untuk membolehkan parti lawan meraih undi.

"Saya tidak percaya SMS itu datang dengan sengaja dari dalam parti, saya anggap mereka ini tidak menyintai parti, bukan penyokong sebenar parti.


"Parti lawan tidak ada modal lagi maka dia timbulkan macam-macam isu. Kampung-kampung baru di Mambau, Rahang dan Rasah telahpun diberi perhatian dengan baik oleh MCA. Banyak pembangunan telah dibawa dan projek mempertingkatkan infrastruktur pun telah dibuat," katanya selepas majlis pemimpin bersama rakyat di Seremban.

Bernama memetik Ong sebagai berkata MCA Negeri Sembilan memilih pasukan yang seimbang untuk bertanding sebagai calon pada pilihanraya 8 Mac ini.

Katanya Datuk Dr Yeow Chaik Thiam yang bertanding bagi kerusi Parlimen Rasah, Datuk Yu Chok Tow (Parlimen Seremban), Datuk Goh Siew Huat (DUN Mambau), Datuk Yip Chee Kiong (DUN Rahang), Siow Koi Voon (DUN Lobak) dan Lee Kee Chong (DUN Temiang), kesemuanya bekerja sebagai satu pasukan.

"Ini adalah kumpulan yang secara kolektif akan memberi perkhidmatan yang baik dan akan membawa pembangunan menerusi kekuatan dan kelebihan setiap calon," katanya

MCA cuba menyalahkan pembangkang di dalam hal ini tetapi berita ini menyusul ......


MCA pecat dua ahli bertanding tentang BN
mstar

KUALA LUMPUR: MCA akan memecat dua anggotanya kerana bertanding sebagai calon bebas dengan menentang calon Barisan Nasional (BN) di dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Pahang, kata timbalan presidennya Datuk Seri Chan Kong Choy.

Beliau, yang juga pengerusi jawatankuasa disiplin parti itu, berkata dua anggota tersebut ialah Ho Yip Kap yang bertanding sebagai calon bebas di Tanah Rata dan Koh Boon Heng bagi kerusi DUN Damak.

Kedua-dua mereka menentang calon BN dari MCA pada pertandingan tiga penjuru di kawasan berkenaan.

"Sama ada bertanding sebagai calon bebas atau bertindak sebagai pencadang atau penyokong kepada calon pembangkang, kami sudah tentu akan memecat mereka," katanya di pejabatnya di Wisma MCA di sini, Rabu.

Chan berkata parti itu juga menerima laporan mengenai dua anggotanya dari Kedah yang sama ada menjadi pencadang atau penyokong kepada seorang calon pembangkang dan seorang calon bebas semasa hari penamaan calon Ahad lepas.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive