KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 2, 2008

Hubungan Ghani Dengan Datuk Halimah Sadique

 tranungkite
email dari johor..... Ghani osman & datuk halimah...??

Al kisah dato abdul ghani othman semakin terdesak nak lobi kekal sebagai menteri besar johor?

Tapi itu semua bergantung pada sultan johor, sultan yang bijaksana... Salah seorang s/u kanan ghani osman baru tukar kereta mewah, bmw!

Difahamkan sogokan diberikan oleh sees, kontraktor pembekalan komputer yang berjaya mendapatkan kelulusan kontrak penyengelaraaan selama 5 tahun dari kerajaan, berjumlah lebih rm 20 juta.

Sebenarnya dulu ghani ni ,orang anggap alim, serta insan beragama dan berakhlak muliai sebab buat program membudayakan al quran tapi kisah peribadinya, masyaallah.

Buat hubungan sulit dengan isteri orang. Isteri ghani osman pulak sombong memanjang? Zalim dengan keluarga ghani osman.., mak mertuanya datang di suruh tidur di surau?

Ramai orang johor tau, cerita sensasi hubungan ghani dengan datuk halimah sadique exco johor, isteri pengusaha rest house kluang. Patut lah halimah ni selalu dapat konsesi balak ,manakala suaminya diam aje kerana dapat hasil balak..

Cerita ni makin bertambah kecoh apabila diketahui isteri ghani osman, yang amat dihormati (gelaran baru) datin paduka dr professor jamilah ariffin, sehingga berlaku insiden menyerang couple ni (ghani osman & datin halimah) di sebuah hotel di singapura..

Lepas insiden itu dendam jamilah pada halimah makin kuat?
Jamilah pernah cuba menyerang halimah di satu majlis penyampaian pingat di istana besar..yang disaksikan ramai vvip..kalau tak silap, tunku mahkota johor pun perasan perkelahian mereka.

Peristiwa bermula..apabila jamilah pantas bangun dari kerusi barisan hadapan, mengadap sultan..setelah sultan iskandar meninggalkan kerusi baginda selepas menyampaikan pingat. (ingat sultan tak tahu insiden ini, baginda diam-diam berisi)

dendam membara jamilah tidak dapat disembunyikan lagi..apabila terus menyerang halimah yang duduk di barisan kedua (dibelakangnya) .
Namun pergaduhan sempat dileraikan apabila ghani sempat menahan isterinya..tetapi halimah pulak melawan dan ditenteramkan oleh beberapa anggota exco..

Ghani osman yang diketahui ramai takut bini..terus menerima arahan `isteri tercinta yang tidak membenarkan halimah memasuki `saujana, kediaman rasmi menteri besar walaupun untuk acara-acara rasmi kerajaan, sehinggalah sekarang.



Halimah juga tidak kelihatan pada majlis-majlis kerajaan di luar saujana, jika jamilah hadir yg menemani ghani osman.

Kemarahan si isteri tidak membimbangkan ghani osman....asal nafsu dipuaskan...

Selalunya `cinta terlarang....ini berlaku apabila adanya rombongan kerajaan johor ke luar negara...

Modes operandi mereka, ghani osman pada mulanya akan menginap di bilik berjauhan atau di tingkat lain tetapi selepas memasuki bilik, ghani mengarahkan halimah berpindah ke bilik bersebelahan biliknya, bagi memudahkan mereka memasuki bilik masing-masing tanpa di ketahui orang lain.

Tapi pegawai2 kerajaan yang mengikuti rombongan bukannya budak2 kecik.

Ada kalanya kemesraan melampau mereka tidak dapat disembunyikan lagi di hadapan khalayak.
Tidak percaya?? Lihatlah foto ini gelojohnya ghani memaut dan memeluk tangan halimah, yang nyata masih bergetah..

Skandal gani osman dan halimah ini semain meluas apabila telah tersiar di media cetak dan elektronik? Perdana menteri, pak lah sendiri pernah menjawab soalan tv3 , mengenai skandal ini.

Patut lah dulu, orang umno memberikan pencalonan kedua tertinggi pada ghani osman (kerana imej islam dan bersih) untuk jawatan naib presiden, tetapi keputusannya dia di tempat ke 9, mungkin perwakilan umno telah sedar, sebelum mengundi siapa sebenarnya ghani osman.

Kini...setelah menyedari semakin ramai dah tahu skandal mereka maka sebab itulah, ghani osman nak kekal di johor untuk kumpul harta dan halimah pula nak pindah ke parlimen untuk lari dari jamilah dan senang jumpa ghani di kuala lumpur, bila ada mesyuarat mkt.

Apa pun, sultan johor adalah sultan yang bijaksana.... Ulasan saya setelah menerima email ini: 'saya menerima email ini daripada seseorang kenalan saya'..sebagai rakyat johor, saya tidak terkejut dengan berita seperti ini, kerana tidak lama dahulu cerita skandal ghani dan halimah begitu hangat di johor..mengenai pendedahan rasuah terbaru pegawai tadbir johor (jcs) yang didedahkan dalam email itu, saya tidak mensyaki orang lain selain pegawai jcs di pejabat mb bernama lokman, beliau pegawai berusia 30 an, sekarang gred 48, tapi mampu memakai kereta bmw mungkin harga melebihi rm 500,000.00. Minta pegawai bpr yang membaca berita ini, sila buat siasatan terhadap lokman...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive