KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 6, 2008

PAGI PAGI AKU DIGANGGU ....


Berita baik di awal pagi

Dang ... dang... dang!! Aku di kejutkan dari bilik oleh Jiran sebelah rumah. Diketuknya pintu bagaikan mahu dipecah. Bergegas keluar mencari apa kena dan siapa yang ketuk pintu rumah.

Dari luar dan tersenyum .... "Nah Pisang .. buat cengkodok". Hoiyoooo ingat ada orang gaduh ... rupanya nak bagi pisang yang masak di belakang rumahnya. Baik sungguh kakak jiran sebelah rumah. Apa yang dia tanam, semua dia beri. Baik lagi aku.....apa yang jiran aku tanam, semuanya aku ambik.

Selepas memberikan pisang itu, kakak yang berbangsa India tu berbisik...

Beritahunya .... "TAHUN NI BARISAN HABIS". Maksudnya Barisan Nasional.
Saya tanya "Mana kakak tau?"
Dia jawab, "Semua orang sudah cerita ... Melayu, Cina dan India semua pun cakap."


Jiran ku itu bekerja dengan "Kedai Pajak" dan majikan berbangsa Cina di bandar. Percampuran dengan semua bangsa telah menjadi kan beliau sering di beritahu berita MUTAKHIR dari pelanggan pelanggannya.

Selepas memberitahu perkara itu, dia pun berlalu pergi.

Tak perlu sorok, tak perlu lindung. Semua orang sedar dan tahu bahawa Dollah Badawi, Khairy dan Samy adalah punca kejatuhan Barisan Nasional kali ini. Sudah lama dan rakyat sudah muak dengan semua politik cakap cakap.

Apa yang kita lihat sekarang ..... ibarat orang tamak dan tenggelam, tidak tahu berenang. Semuanya dicapai. Ranting, akar dan apa jua untuk mengelak diri lemas. Barisan Nasional sudah semakin menuju kehancuran. Lihatkan terdesaknya mereka. Artis, Chandra Muzaffar, pakar analisa, media dan apa sahaja yang berada di depan mata, akan segera dijentik untuk pohon bantuan. Manakala semua keluarga sudah turun padang untuk turut membantu. Tidak seperti tahun tahun yang lalu.

UMNO dan BN akan terkubur selepas kalah PRU 12 nanti kerana mereka akan saling menyalahi antara mereka. Kau tak betul, aku tak betul dan ramai akan dibawa ke mahkamah kerana salah guna kuasa. Kita beruntung kerana pada tahun ini kita mampu mencipta sejarah. Sejarah yang akan abadi sampai bila bila..... Jangan lepaskan peluang. Turun beramai ramai, mengundi dan berikan sokongan kepada Barisan Alternatif. Ubah sebelum parah.

Walaupun jiran ku itu seorang pekerja kedai Pajak Gadai, tapi selalu berita yang diberikan lebih telus dan jujur berbanding Media Arus Perdana .... maka sudah sampai masanya ....

LAWAN ....... TETAP ....... LAWAN

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive