KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 11, 2008

Selangor MCA supports pig farming project

Sun2surf - In stark contrast to Umno, Selangor MCA lends support to the new state government over the centralised pig farming project, and showed that it will not oppose for the sake of opposing.

Both Selangor MCA state liaison chief Datuk Ch'ng Toh Eng and his deputy, Datuk Tang See Hang, have given the thumbs-up to Mentri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim for his decision to implement the project, which was approved by the previous Barisan Nasional (BN) government, in Ladang Tumbuk, Mukim Batu in Kuala Langat.

Khalid has incurred the wrath of some non-governmental organisations, which said the project will damage the environment, and drew flak from state Umno assemblymen.

Ch'ng urged the Pakatan Rakyat (PR) government to implement the project as soon as possible and disagreed with Umno's Sementa assemblyman Datuk Abdul Rahman Palil who objected to the project by saying it may give rise to a sensitive issue as there are more Malays than people from other races staying around the pig farming area.

Abdul Rahman should not harbour such narrow-minded thinking, he said in a press statement.

Ch'ng, who is the shadow exco member monitoring the land development, finance, and state economic action committee as well as the youth and sports committee, reminded Umno elected representatives, who are up in arms against the project, that it was the previous BN state government which approved the project. more...

No2umnO - wak tak nak cerita tentang babi tetapi sikap orang bangsa Cina. Mana mana kepentingan untuk bangsa mereka, mereka akan setuju. Soal politik di ketepikan untuk kepentingan bangsa. Di dalam BN, ada MCA dan GERAKAN dan di dalam PR, ada DAP. Mana mana parti yang bertanding, mereka ada parti komponen yang memperjuangkan bangsa mereka. Penubuhan PAS sejak awal di tentang oleh UMNO. Sejak itu, PAS diugut dan diserang. Bangsa Melayu terbahagi kepada 3 kategori. Melayu buat derk, melayu Islam dan melayu pengkhianat. Sampai bila pun tak kan selesai.

Maka kesimpulannya, UMNO sudah berkuasa sejak dulu. Kalau kita cerita tentang hak orang Melayu, tanya sama UMNO, siapa yang bawa masuk orang asing ke Tanah Melayu? Kalau cerita tentang BABI, siapa yang senyap sejak dulu? Dan kalau cerita tentang kepercayaan Melayu, apa punca Melayu hilang percaya pada pemimpin bangsa sendiri?

Tapi Melayu ni terkenal dengan sikap degil, keras kepala, sombong, ego dan bercampur semua sikap buruk yang ada.
Tak pernah wak lihat DAP berbalah dengan parti kaum Cina yang lain. Cuma MCA baru baru ini sudah mula berbudaya UMNO apabila perbalahan rebut kuasa yang berlaku dalam isu video Soi Lek. Tapi itu antara MCA sendiri.

Yang paling kecoh berbalah sesama kaum sendiri adalah kaum Melayu dan India. Mungkin itu sebab kita tak maju maju. Sibuk menyerang dan diserang. Lupa nak langkah ke hadapan. Isu berpunca oleh Terresa Kok, Babi di bela oleh kaum Cina, tapi yang kecoh sekarang UMNO dan MB Selangor. Hehehehe.....menarik, memang menarik.
Melayu berbalah sesama sendiri, tak sedar kandang semakin luas, babi dah semakin gemok gemok. Lepas ni kalau asyik gaduh dan lupa nak ternak binatang, kita ramai ramai makan babi, beli dari kaum Cina.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive