KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Parlimen Bocor lagi ... alasan lagi

Bangunan Parlimen bocor lagi
Utusmeloya - Bangunan Parlimen yang telah dibaik pulih sejak kejadian bumbung bocor pada 28 April 2005, sekali lagi mengalami insiden hampir sama, ekoran hujan lebat petang ini.

Hujan lebat kira-kira pukul 4.30 petang menyebabkan air mencurah-curah keluar daripada saluran pendingin hawa di laluan tepi Dewan Rakyat berhadapan dengan bilik Yang Dipertua.

Kejadian yang berlaku 15 minit selepas hujan lebat itu bukan sahaja mengejutkan para wartawan yang menggunakan laluan itu dari Pusat Media ke lobi Parlimen, malah ahli-ahli Parlimen yang bimbang kejadian bumbung bocor berulang.

Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed bagaimanapun menjelaskan kejadian berpunca daripada kegagalan saluran hujan menampung jumlah air sehingga menyebabkannya melimpah memasuki saluran pendingin hawa.

Katanya, insiden itu bukan seperti kejadian bumbung bocor yang berlaku pada sidang sebelum ini memandangkan masalah tersebut telah diatasi dengan memasang bahan kalis air (water proofing) pada bahagian bumbung yang bocor dahulu.
- baca selanjutnya di SINI....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive