KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 24, 2008

PEKAMPUNGAN HALIMUNAN

Hmetro - Sukar dijelaskan bagaimana ratusan pendatang tanpa izin warga Indonesia boleh membina `perkampungan halimunan’ di tengah ibu kota tanpa disedari dengan menghuni kawasan setinggan lama.

Perkampungan haram di Jalan Pantai Bahru di sini, didiami majoriti wanita warga asing yang bekerja sebagai tukang cuci, pekerja pembersihan dan restoran serta pekerja kilang sekitar ibu kota.

Difahamkan, ada pihak tertentu membina penempatan haram itu dan menyewakan bilik kecil kepada pendatang berkenaan pada kadar RM50 hingga RM100 sebulan.

Kawasan setinggan itu strategik berikutan dikelilingi pusat beli-belah dan perumahan mewah serta pejabat di Jalan Pantai Bahru, sekali gus sukar dikesan pihak berkuasa.

Sumber imigresen berkata, kewujudan kampung tersorok itu dikesan selepas beberapa pegawai penguat kuasa Imigresen Wilayah Persekutuan menjalankan risikan sejak seminggu lalu.... selanjutnya.

No2umnO - Halimunan? Patut DBKL tak nampak ......

2 comments:

Anonymous said...

Bukan setakat di KL je. di Kelang, pun tak kurang hebatnya. Dekat tempat aku ni, orang indonesia bukak kedai runcit punya la ramai. Yang buka kedai buah buahan dan sebagainya. Mana dapat permit pun tak tak tau. Bila orang melayu sendiri buat, tindakan di kenakaan, tapi bila orang luar .... siap seluk poket lagi tu....Macamana lah tak tergadai negara. Ini lah agaknya wawasan 2020.

Anonymous said...

DBKL skang ni mmg lahabau wak...
umah org mlayu stenggan habis nak diruntohkan.....
yg pendatang debela buat duit pokett....

tak heran lah klo tak sesudah kedaulatan tanah air sentiasa dicabar.....
maruah negara sering jatuh tertonggeng.......
ala.....
macam batu putehhh.....

Posting terkini

Blog Archive