KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 18, 2008

Kassim mandi air percuma

kassim8888 - [...] Petang ini aku bermandi-manda setelah sekian lama tak berpeluang berbuat begitu. Gembira sekali hatiku. Tambah pula bermandikan air 'percuma' . Air subsidi...hehehe

Sebelum mandi aku mendongak ke arah langit. Melihat keindahannya. Terang benderang wajah langit petang ini. Sudah dua minggu aku tidak berpeluang mendongak ke arahnya.

Alhamdullilah! Bekalan air telah kembali pulih seperti sediakala. Hampir sejam aku dimandikan. Aku memilih untuk dimandikan dengan air yang diangkut oleh isteriku semalam. Air yang telah semalaman disimpan di dalam bekas besar. Sejuk airnya sesejuk air di perigi.

"Nah! mandi air percuma ni," kata isteriku sambil menyiramkan air keseluruh tubuhku.

Terasa sejuk dan segar sekali badanku.

Sambil tersenyum aku berkata, "Rasa macam mandi di Sunway Lagoon pula"

Terkenang aku saat manis di waktu sihat dahulu, bercanda dan bermain air dengan isteri dan anak² di pantai buatan di Sunway Lagoon. Sungguh manis saat itu! Jika boleh di ubah 'jarum kehidupan' ini, mahu saja aku pusingkannya supaya hidupku kembali seperti dahulu.

Setelah selesai aku dimandikan, kini giliran keretaku pula dimandikan. Aku melihat isteriku 'menyampoo' ke seluruh badan keretaku. Tugasku dahulu kini di ambil alih oleh isteriku. Terasa hati ingin membantu.

"Ain hulurkan hos air tu," pintaku cuba menawarkan bantuan.

Aku cuba memegang hos air itu dan cuba menghalakan pancutannya ke arah badan kereta. Beberapa kali hos air terlepas dari gengamanku. Setelah beberapa kali di cuba, akhirnya mampu juga aku melakukannya walaupun hanya seketika.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive