KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 28, 2007

BN TERUS CUBA ALIH ISU

http://dppkt.files.wordpress.com/2007/09/poster_pru_hadhari.jpg

Percubaan untuk mengalihkan isu


dipetik: mr-khairul.blogspot

Tahukah anda mengapa media arus perdana dan menteri-menteri tak habis-habis memainkan isu Hindraf? Hampir setiap hari RTM, TV3 dan akhbar-akhbar hampir setiap hari memutarkan video dan menyiarkan berita mengenai tuntutan Hindraf dan sebagainya. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan ialah untuk menaikkan kemarahan orang Melayu. Apabila orang Melayu marah, maka mereka akan respon kepada Hindraf.

Apabila orang Melayu respon kepada Hindraf maka mudahlah untuk berlaku pergaduhan kaum. Apabila berlaku pergaduhan kaum maka BN akan kembali popular. Politik perkauman akan kembali relevan. Secara tidak langsung isu kehakiman, tuntutan untuk pilihanraya yang bebas dan adil, kenaikkan harga tol dan minyak akan dapat dilarikan daripada perbincangan rakyat.

Kerajaan sebenarnya takut jika rakyat bangkit untuk menentang kenaikkan minyak dan tol. Perhimpunan BERSIH dan Hindraf telah memberikan isyarat kepada BN bahawa walaupun Malaysia mempunyai undang-undang yang mencengkam rakyat seperti ISA, OSA dan Akta Polis, rakyat tetap berani untuk turun berhimpun.

Apalagi jika isu yang diperjuangkan kena kepada batang hidung dan kehidupan harian seperti kenaikkan harga minyak dan tol. Sudah pasti perhimpunan bagi membantah kenaikkan minyak dan tol akan dihadiri oleh lebih sejuta rakyat Malaysia.

Jadi telah sampai masanya untuk kita sedar akan isu yang sebenar. Jangan biarkan diri kita terperangkap dengan politik perkauman ciptaan BN. Yang tertindas didalam masyarakat ada Melayu, Cina, India, Iban dan Kadazan. Yang merompak harta rakyat juga begitu, ada Melayu, Cina, India, Iban dan Kadazan.

Jangan terpengaruh dengan propaganda perkauman. Simpan tenaga. Tenaga kita akan diperlukan untuk menentang kenaikkan harga minyak dan tol

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive