KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 16, 2007

Melayu tolong India semasa dikepung polis di Batu Caves



dipetik: newsyouhavemissed

Menarik dari wanita India dari Klang-
Orang Melayu tolong orang India semasa dikepung polis di Batu Caves

Semasa kumpulan HINDRAF berkumpul di Batu Caves, Gombak untuk memulakan perhimpunan yang tidak di luluskan permit Polis mereka telah di kepung olih kontinjen polis dan banyak telah bertaburan lari ke kawasan Melayu di sekeliling Batu Caves. Pada angapan mereka sudah pasti orang Melayu di kampung itu akan mencederakan mereka dan hinggakan timbul di hati mereka akan rasa ketakutan yang amat sangat serta rasa pilu dan tidak terangkat kaki untuk bergerak lagi saolah sudah jatuh di timpa tangga.

Anggapan mereka salah sama sekali, sebalik nya orang Melayu di kampung itu memberi mereka makan minum dan meyorokan mereka dari di kejar polis
dan kemudian mereka pun pulang dari kawasan itu. Ini menunjukan orang Melayu akan sentisa bersama sama manusia, tidak kira bangsa dan rupa yang tertindas akibat kemiskinan dan kesiksaan hidup kerana kebanyakan orang Melayu sedar mereka yang berhijrah ke Kuala Lumpur untuk mencari rezeki dulu pun adalah sangat dhaif dan miskin juga.

Ini lah cerita yang di sampaikan olih wanita India berumur 20'an beragama Hindu serta kuat beramal kepada agama nya dan bertugas sebagai pegawai tinggi sabuah syarikat swasta antarbangsa di Klang. Ini menunjukan orang Melayu hari ini sudah matang fikiran nya tentang hidup bermasyarakat dengan kaum lain saling hurmat menghurmati dan bolih membezakan antara yang benar dan dusta dan tidak terpenggaruh dengan dakyah kosong olih mana mana pihak dengan mudah.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive