KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 2, 2008

Adakah Lagi Pimpinan BN Yang Bersih?

anakbapa.

Saya ingat cerita paling lawak minggu ini ialah kenyataan Pak Lah semalam bahawa BN akan hanya memileh calun yang berwibawa untuk bertanding pada pilihanraya umum (PRU) akan datang. Saya ingat kalau beruk dan kera sekali pun yang dengar ucapan ini akan ketawa terbahak-bahak manakala kucing dan anjing ikut termuntah-muntah kerana begitu loya mendengar karut Pak Lah.

Ketika ditanya wartawan mengenai calun BN, Pak Lah cakap orang putih dan menyebut “we want clean candidates to represent us in the next general election ……” Tak tahulah saya kenapa diterjemah ke dalam bahasa Melayu “clean” jadi “wibawa”. Kalau saya terjemahkan “clean” tentulah jadi “bersih”. Soalannya, adakah pimpinan UMNO dan BN yang bersih. Kalau itu yang kehendakinya sudah tentu BN tidak mempunyai seorang calun pun untuk mewakili mereka di dalam PRU nanti. Baiklah, mungkin saya “exaggerate” sikit. Katakanlah ada tiga empat kerat calun BN yang tinggal kerana mereka agak bersih. Tapi satu yang pasti, Pak Lah dan Najib tak boleh bertanding kerana mereka tidak bersih. Malah menantu kesayangannya pun tak boleh bertanding. Mereka semua terpalit dengan najis kekotoran rasuah dan penyelewengan kuasa.

Sebenarnya kenyataan Pak Lah ini adalah respon daripada ucapan Dr. Mahathir sehari lebih awal bahawa beliau hanya akan menyokong calun yang bersih, lurus dan tidak rasuah. Mungkin kerana bimbangkan Dr. Mahathir sendiri akan berkempen menjatuhkannya di dalam PRU nanti disebabkan beliau tak berapa bersih, maka Pak Lah terpaksa meminjam kata-kata ini untuk diulangi di hadapan rakyat. Saya naik hairan dengan orang tua ini, samada dia tahukah apa yang diucapkannya. Mana ada pimpinan BN yang bersih. Sebenarnya yang BERSIH adalah pimpinan pembangkang dan NGO sebab itu mereka menyertai BERSIH dan berazam untuk membersihkan Malaysia daripada UMNO dan BN.

Si Najib pula turut memberi komen tentang calun BN akan datang mestilah terdiri daripada mereka-mereka yang “winnable” yakni boleh menang. Beliau menambah bahawa satu daripada sifat yang “winnable” ialah bersih dan berwibawa. Poooorah Najib! Kalau ini syaratnya engkau perlu ditolak awal-awal lagi. Pilihnaraya umum 1999 dulu pun engkau menang dengan undi pos lantas menjadikan engkau bukan wakil rakyat tetapi wakil pos. Sekarang bergelumang dengan segala najis rasuah, rasuah Sukhoi dan Scorpene, dan jangan lupa Altantunya, ada hati nak sebut dia bersih. Muntah lagi sekali nampaknya anjing dan kucing mendengar hasrat Najib.

Saya ingin menasihatkan Pak Lah dan kuncu-kuncunya di dalam BN tak usah berlagak alim kononnya mereka orang baik-baik kerana rakyat sudah cerdik dan nampak sangat sandiwara yang cuba diulangtayang sempena PRU ke 12 kelak. Kami semua sudah bertekad untuk mengalahkan BN di dalam PRU nanti tak kira apa jua janji manis kau orang.

Anak Bapa: Bila terbayang gelagat dan perangai Pak Lah, Najib, Khairy, Hishamuddin, Samy Vellu, Shahidan, Nazri, Khir Toyo, Idris Jusoh, Azlina, Zakaria Deros, …………………….. jangan kata kucing yang muntah, kita pun ikut sama termuntah. Ada hati pula mengaku bersih!!!!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive