KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 12, 2008

Laporan Ringkas.. Puluhan Ribu Sambut Anwar di Ipoh!!

 tranungkite.net

Dalam kunjungan Anwar sehari ke Negeri Perak, bermula dari Kuala Kurau sehinggalah ke Ipoh, Anwar menerima sambutan luar biasa dari rakyat
berbilang kaum. Di Ipoh sahaja Anwar memulakan jadualnya apabila berkesempatan singgah di Surau Nurul Islam Taman Meru 2c , disitu ia sempat berjemaah dan memberi sedikit Tazkirah. walaupun tiada Banner atau kain pemidang yang digantung dikawasan tersebut, orang ramai berasak asak memenuhi setiap ruang surau setelah mengetahui Dato' Seri Anwar bersembahyang di surau tersebut.malah saya sendiri menyedari kehadiran Anwar hanya dari Blog Anwar Ibrahim.

Sejurus Anwar memberikan sedikit Tazkirah kepada Jemaah disana, Anwar bergegas di Kawasan Buntong dimana kawasan ini majoritinya terdiri dari masyarakat India, sekali lagi ribuan rakyat berbangsa India memberi sambutan hangat keatas Anwar.pada jam 9.30malam sekali lagi Anwar terpaksa bergegas ke Dewan Cina Tow Bee Keong atas jemputan masyarakat Cina dan jamuan makan sempena tahun baru cina. disana Anwar disambut dengan persembahan tarian naga, dan dipersembahkan nyanyian sambutan keatas Anwar. disitu masyarakat cina memenuhi setiap ruang Dewan dengan setiap daripada hadirin begitu teruja bila melihat kelibat Anwar muncul di pentas.

Ketika Anwar berucap di Dewan Cina , jam ditangan saya sudah menunjukkan ia hampir jam 11malam, dari kawan kawan yang ada disana saya diberitahu uluhan ribu sudah menunggu Anwar di Desa Pengkalan, akhirnya sekali lagi kereta Anwar meluncur laju bergegas ke Desa Pengkalan dimana satu ceramah dibuat dari sebuah rumah dan berhadapan dengan padang. setibanya saya disitu, saya amat terkejut apabila melihat rakyat yang terdiri dari pelbagai masyarakat memenuhi setiap ruang padang sehinggakan melimpah kejalan jalan raya menunggu ketibaan Anwar Ibrahim.

Bukan saya sahaja terkejut dengan sambutan rakyat malah Anwar yang memulakan ucapan juga seakan teruja dengam sambutan hebat warga Ipoh. riuh sorak daripada penyokong Keadilan dengan laungan Reformasi , berselang seli dengan laungan takbir jelas memecah kesunyian malam tersebut.semangat penyokong seakan akan berada kembali diera gelombang reformasi. malah ada diantara mereka datang dari kawasan Batu Gajah dan Bota semata mata menyambut kedatangan Anwar.ketika itu Anwar yang kelihatan bersemangat dan kadang kadang terserlah keletihan Anwar ketika berucap, mana tidaknya malam itu sahaja Anwar berucap di empat tempat yang berlainan, dan setiap tempat yang dikunjung , Anwar disambut ribuan warga Ipoh.

Dan diharap ini bukanlah kunjungan terakhir Anwar ke Parlimen Tambun ataupun kawasan Ipoh sebelum pilihanraya, kerana ramai diantara masyarakat disini tidak sempat untuk pergi ke majlis Anwar kerana kurangnya promosi. ramai diantara mereka hanya tahu Anwar ke Ipoh hanya untuk sambutan Tahun baru bersama Masyarakat Cina.walaupun begitu puluhan ribu menyambut kedatangan Anwar. mungkin berita lanjutnya boleh dilihat didalam Blog Anwar .

Lawan tetap Lawan..

Reformis Muda

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive