KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 3, 2008

Rashid SPR 'haiwan politik' Umno dan Barisan Nasional.

Hunusan lidah

Assalamualaikum.

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan tindakan beberapa ahli Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengoyak gambar Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman sebagai tanda protes terhadap sistem pilihan raya negara ini, sebagai biadab.

Perdana Menteri berkata, perkara seumpama itu tidak pernah berlaku sebelum ini dan tindakan mereka itu sudah melampau.

"Itu perangai biadab, ada cara lain boleh dibuat (jika hendak protes)," katanya pada sidang media selepas berucap pada majlis Hari Alumni Universiti Malaya (UM), di sini semalam. Berita Harian - 3 Febuari 2008.

Itu Pak Lah belum dengar lagi doa agar Rashid SPR ini mati cepat agar beliau tidak terus diperalatkan dalam pilihanraya umum yang akan datang ekoran perkhidmatannya yang telah dilanjutkan setahun lagi. Jika Pak Lah kata perbuatan sebegini biadab, apa kurangnya Rashid seorang lagi 'haiwan politik' Umno dan Barisan Nasional yang sedia diperalatkan oleh parti pemerintah, dengan angkuhnya menghina jubah dan serban pemimpin Pas, mempertikaikan keputusan hakim mahkamah tinggi berkenaan petisyen pilihanraya Dun Likas, tidak mahu mengakui hakikat bahawa pilihanraya di negara ini tidak adil dan banyak kenyataan-kenyataan yang menghentam pembangkang. Maka tindakan mengoyakkan gambarnya itu adalah salah satu tanda protes terhadap tindakan beliau yang mengkhianati amanah sebagai pengerusi SPR.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive