KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 12, 2008

Pemimpin atas pun buat sabotaj - Ismail Ishak

MStar - Ketua Bahagian Umno Seremban dan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Lenggeng, Datuk Ishak Ismail berkata siasatan terhadap perbuatan mensabotaj parti harus meliputi semua peringkat dan tidak sahaja terhad kepada anggota peringkat bawahan.

Sabotaj terhadap parti juga boleh berlaku pada peringkat tinggi dan tidak terhad di kalangan anggota parti di peringkat cawangan dan bahagian sahaja, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ishak yang tidak terpilih sebagai calon pada pilihan raya umum lepas juga meminta pemimpinpemimpin tertinggi Umno mengambil kira pandangan dan suara anggota peringkat akar umbi dalam membuat keputusan.

Katanya ramai calon yang berkaliber digantikan dengan orang yang tiada rekod perkhidmatan pada pilihan raya umum lepas dan mereka ditolak oleh pengundi.

"Sudah tiba masanya pemimpin tertinggi mendengar suara orang bawahan dan tidak bergantung sematamata pada kenyataan yang dikeluarkan mereka yang berada di atas dan mempunyai akses kepada media," kata beliau.

"Sekarang apabila Umno hampir kalah...dengan mudah orang menunding jari dan menyalahkan grassroot. Ada sabotaj dari kalangan grassroot," katanya.

Ishak berkata beliau telah menghantar surat kepada Presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengenai rintihan anggota peringkat akar umbi dan akan menyusul dengan laporan mengandungi bukti-bukti tindakan pemimpin peringkat tinggi yang merugikan parti.

Katanya surat sama juga sedang diedar kepada Majlis Tertinggi Umno dan semua ketua bahagian Umno di seluruh negara untuk meminta mereka bersuara supaya pemimpin tertinggi sedar apa sedang berlaku, agar langkahlangkah memperbetulkan Umno dilaksanakan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive