KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 5, 2008

Dato' Shahrir Samad pecah lubang mengapa harga minyak naik!!!!

survivalperjuangan - [...] Setakat yang kita nampak projek awal RMK 9 yang telah diadakan seperti monument masjid di Kuala Terengganu, PKZ yang hampir menjadi gajah putih, Islam Hadhari yang diharamkan oleh kerajaan Selangor, Wilayah Iskandar (UNTUK SIAPA?), Koridor Pantai timur, Utara dan apa saja yang bukan menjanjikan peluang asas kepada rakyat dalam jangka segera dan sederhana. JANGKA PANJANG TIDAK PASTI LAGI………kerana terburu-buru, lihatlah, apa terjadi kepada PKZ.

Gaji sector swasta yang tidak diperdulikan. Pekerja pengeluaran di kilang semiconductor hanya bergaji pokok dalam lingkungan RM500 berbanding pekerja am baru 4ke 5 tahun boleh meraih gaji RM1500 ke atas.

Kerajaan amat tidak memperdulikan nasib rakyat. Beban demi beban dihempaskan ke atas kepala rakyat. Segala isu yang berlaku berhubung kepentingan rakyat tidak ditangani dengan baik.

Kenaikkan harga minyak masak, kenaikkan harga tepung, kenaikkan harga beras (melalui pengurangan subsidi) dan terkini menaikkan harga minyak (kurangkan subsisdi) terlalu mendadak adalah sesuatu yang amat tidak wajar sama sekali.

Pengurusan Petronas milik kerajaan yang diurus secara korporat menerima limpahan pulangan berlipat kali ganda kesan kenaikkan harga minyak.

Tetapi sayangnya, beratus juta malah mencecah berbilion Ringgit dibelanjakan selaras urus cara korporat untuk imej, sukan, penajaan dan perbelanjaan yang bolehkah ketelusannya dipertikaikan.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

hoi menteri2 bn!,bila nak taja aku pergi melancung ke bulan....dah naik minyak mesti untung besar.....

Posting terkini

Blog Archive