KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

KEMANA ARAH PEJUANG-PEJUANG PARTI PKR

pkrpuchong - [...] Selepas PRU12, PKR dibawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim telah menerajui Negeri Selangor dalam era kepimpinan baru. Semua kepimpinan banyak dari golongan profesional diambil berkhidmat untuk kerajaan Negeri Selangor dari EXCO kerajaan, pengarah-pengarah urusan syarikat kerajaan negeri sehingga kepada ahli-ahli majlis kerajaan tempatan (PBT), sehingga saya lihat tidak ada ruang langsung kepada pentadbir-pentadbir parti PKR dari Bahagian-Bahagian untuk turut serta.

Kita semua sedia maklum, Kerajaan Negeri perlu kepada golongan profesional untuk mengurus Negeri Selangor tetapi sedikit ruang juga perlu ada kepada golongan parti PKR untuk turut serta. Saya bersimpati kepada golongan pejuang-pejuang parti PKR yang berjuang dengan tenaga, masa dan wang ringgit untuk mencapai kemanangan pada PRU12. Mereka-mereka ini dari kepimpinan Bahagian-Bahagian dari seluruh Selangor yang kelulusan tidak setinggi mana iaitu hanya setakat Diploma, STPM, SPM dan jauh sekali dari golongan profesional. Mereka bukan kontraktor-kontraktor besar, bukan orang-orang yang mempunyai lesen-lesen perniagaan. Mereka-mereka ini dari golongan sederhana yang hanya cukup makan untuk sekeluarga sahaja. Ada juga dikalangan mereka yang bekerja sendiri dan yang makan gaji dengan gaji yang tidak setinggi mana.

Kini kepimpinan diperingkat Bahagian merasa sangat tertekan. Masyarakat disekeliling mula menuding jari kepada mereka iaitu pejuang-pejuang parti PKR. Masalah-masalah diperingkat bawah banyak yang perlu diselesaikan. Banyak masalah yang perlu diatasi segera seperti masalah dengan PBT, Pejabat Daerah, masalah semasa seperti banjir dan lain-lain. Dalam masa yang sama mereka tidak punya apa-apa jawatan didalam kerajaan mahupun PBT. Saya mula sedar kerajaan negeri perlu kepada golongan profesional untuk menjayakan kerajaan negeri. Pejuang-pejuang PKR mula menjauhkan diri dengan kerajaan negeri. Mereka mula rasa kecewa yang teramat sangat, hiba dan rasa rendah diri. Golongan-golongan yang dulu diluar parti kini mula menyertai parti. Penyertaan beramai-ramai mula wujud. Pergeseran di peringkat Bahagian telahpun bermula. Saya mula terfikir siapakah yang layak memimpin parti PKR
diperingkat Bahagian. ... selanjutnya.
no2umno - Setuju .... bila berjuang, semua ke depan. Bila dah menang, semua dijentik ke belakang. Ruang, peluang, kekosongan di isi oleh orang lain. Alasannya, tiada sijil, tiada kelulusan. Akhirnya pejuang setakat melolong lolong tak karuan. Tiba tiba yang dulunya hanya pepatung, kini jadi tebuan. Mengaum macam hebat sedangkan jiwa perjuangannya kosong. Bila sokongan dah berkurang, baru terhegeh hegeh nak cari kawan. Itu jam .... sorry, gua bo layan.

1 comments:

Anonymous said...

Apa ada pada jawatan..?? Lama -kelamaan, aku tengok PKR ni berebut-rebut cari jawatan ( batu locatan utk projek = duit ).

Jgn cite bab pejuang la kalau baru 10-11 tahun...

Tengok pejuang-pejuang PAS...ada kecoh mintak projek,mintak jawatan...compared PKR...especially Shah Alam & Puchong.

yelah, org2 PAS ni klu compared with PKR...maklumlah bapak tiri..YB2 DUN semua PKR....org PAS dpt apa..?? habuk pun tarak...

tak caya tanya 'org' kota anggerik & batu tiga..

Posting terkini

Blog Archive